Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Tänkte tipsa om en kul app för iOS (iPhone,iPad) där man själv kan agera bandmedlem till fyra musikspår.

Kolla in hemsidan.

http://melody-lab.com/

Med fördel används hörlurar för att inte skapa rundgångseffekter.

Råkar man även sitta på ett Line6 interface till mobilen kan man få in kanonkvalité på ljudet.

Annons
Postat

Tyvärr är det svårt att hitta videos folk skapat med appen. Själv saknar jag sångröst så det blir uteslutande gitarrer och trummor 🙂

Postat (redigerat)

Kan man inte filma själv med en kamera och synka med sitt musikprogram. Funkar väl lika bra, med bättre ljudkvalitet?

Men, det är väl tänkt att man ska spela med sig själv;-) I fyra kanaler...totalt crazy

Redigerat av Sleap
Postat (redigerat)

Kan man inte filma själv med en kamera och synka med sitt musikprogram. Funkar väl lika bra, med bättre ljudkvalitet?

Men, det är väl tänkt att man ska spela med sig själv;-) I fyra kanaler...totalt crazy

Såklart. Det är väl att det är väldigt hands on och bilden automagiskt syncat till ljudet som gör det kul.

Redigerat av D Vibe
Postat

Tyvärr är det svårt att hitta videos folk skapat med appen. Själv saknar jag sångröst så det blir uteslutande gitarrer och trummor 🙂

Jag har inga iOS-enheter. Annars hade jag nog lagt upp lite skumma beatbox/sångvideos 🙂

Postat

Såklart. Det är väl att det är väldigt hands on och bilden automagiskt syncat till ljudet som gör det kul.

Ja, det blir ju lite mer spontant att göra så:-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.