Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har ett Tascam us 144 ljudkort som jag vill använda efter det stått och dammat. När jag använder det på min gamla stationära dator funkar det perfekt. Sen när jag vill använda det på min laptop som är en Asus rv500 med i7 processor b.la så får jag inte in något ljud vid inspelning med min Shure sm57. Det är bara smått knaster och att mitt program som är Fl studio 10 blir saktare. Ljudet som registreras i programmet från micen dyker upp typ 3 sek senare när jag har spelat något i micen. Vet inte ärligt talat vad det är för fel med det men datorn är boven mycket troligt.

Annons
Postat

Vilka drivrutiner har du installerat för ljudkortet?

+1

Senaste drivrutinerna till win är från 2010, och den senaste windowsversionen

som omnämns i deras "driver compatibility chart" är Vista 64. Vad kör du för OS på din laptop ?

Postat

+1

Senaste drivrutinerna till win är från 2010, och den senaste windowsversionen

som omnämns i deras "driver compatibility chart" är Vista 64. Vad kör du för OS på din laptop ?

Postat

Jag har Windows 7 installerat, senaste drivrutinerna och så.

Kör du win 7 på den stationära också ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.