Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! har precis börjat använda fl studio men har jag ett litet problem. Det går inte att spela in ljudet från min keyboard. Jag klickar på record knappen och jag börjar spela, man hör tonerna när jag spelar på keyboardet men när jag stoppar så kommer inte noterna upp ?

Någon som vet vad problemet är ?

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Vad är det för modell på din midi-keyboard? På många av dagens midi-keyboards så är det redan förprogramerad Daw-intergrering,,, beroénde på vilket program som används. (cubase, fl studio, reason, pro-tools, osv.

Kika i din manual så att det är rätt inställningar till din keyboard, och dessutom.... se till att du har de senaste drivrutiner från tillverkarnas hemsida.

Postat

Jag kör novation nocturn 25. jag drog ner automap vet inte om det är det du menade hittar inte kartongen till keyboardet för skivan med drivrutiner

Postat

Jag använder inte FL-studio men, det borde ju i grund & botten vara typ samma som Cubase 🙂

Hur ser det ut när du går in på Options/midi-setings? finns din keybord där i listan?

Som denna video visar på 1:26.

Postat

Ja den finns med i listan och den är "Enabled" jag har kollat på massa olika videor och har provat men det fungerar ändå inte :/

Postat (redigerat)

Fick reda på svaret på annan väg för de som har samma problem: Högerklicka på Rec knappen och bocka i "Score" så simpelt det kan vara ibland haha

Redigerat av B-Drumah

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.