Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Digidesigns köp av M-Audio har lett fram till att en specialversion av inspelningsprogrammet Pro Tools nu kan köras med utvalda ljudkort ur M-Audios sortiment. Programmet, som heter Pro Tools M-Powered, är bland annat kompatibelt med Audiophile 192 & 2496 och Firewire 1814 & 410. Priset är 349,95 dollar i USA. M-Audio har mer info på sin webbplats: www.m-audio.com

Annons
Postat (redigerat)

ProTools M-Powered kostar mer än en Mbox inkl. ProTools LE? 😛

Å andra sidan gör ju ett Delta 1010 med ProTools M-Powered att du hamnar nånstans mellan Mbox och Digi002 vad gäller antalet inputs. Det kanske några nappar på.

Intressant produkt visserligen, men jag hoppas att priset på programmet sjunker - för annars lär Digidesign sälja mer av (i min åsikt bättre ljudande) Mbox...

Redigerat av vectro
Postat

Hmm... Hoppas de uppgraderar PTLE för oss som har digidesignhårdvara i samma veva.

48 audible audiospår tack!

Postat
Hmm... Hoppas de uppgraderar PTLE för oss som har digidesignhårdvara i samma veva.

Släng upp spår 33-48 i en sampler i Reason och låt lira tillsammans.

Voila! 48 audible tracks 😛

Postat

För att man inte vill köra Digital Performer, Live, Cubase eller FL Studio?

Postat
Släng upp spår 33-48 i en sampler i Reason och låt lira tillsammans.

Voila! 48 audible tracks

Jo, det var ju en fin lösning. Köp ett nytt program för dom sista 16 spåren.. 😱

Nej men allvarligt är det kul att ProTools blir tillgängligt för fler.

Postat (redigerat)
Hmm...  Hoppas de uppgraderar PTLE för oss som har digidesignhårdvara i samma veva.

Det här med antalet kanaler har varit på tapeten under en rätt lång tid.. kort sagt, är det så att ni sitter inne med önskemål om hur mjukvaran ska utvecklas, se då till att fylla i "future request form"det hjälper.. tro mig. 😱

Mycket av det som dyker upp in nästa stora musikrelaterade uppgradering är baserad på kunders önskemål..

Redigerat av aolsson
Postat
kort sagt, är det så att ni sitter inne med önskemål om hur mjukvaran ska utvecklas, se då till att fylla i "future request form"det hjälper.. tro mig.

Bra tips!

Postat

Grejt, tog och fyllde i den där formen.

Kanon med sådan info!

Postat

Håller med! Kanoninfo som vanligt, AOlsson! Jag har precis fyllt i. Jag önskade mig fler kanaler, bättre, mer ekonomisk CPU-användning, stöd för att kunna jobba mot dubbla processorer, fler plugins - bl a för mastering samt att programmet borde kunna koka mig en balja java!

Seriöst dock, borde inte någon av Er som kan länka lägga upp en helt egen tråd under Protools-forumet så att alla Protoolsanvändare får chansen att se det här tipset? Jag har försökt att länka till hemsidor ett par gånger men det blir ju bara text, ingenting händer när man klickar på den. Ja, jag är precis så kass! Allvarligt Brojd - ordna detta!

Postat

Jag väntar fortfarande på att nån ska förklara vad fördelen är med protools m-powered/LE.

Alltså PT VS. Nuendo som ja kör nu...någon??

Postat (redigerat)
Jag väntar fortfarande på att nån ska förklara vad fördelen är med protools m-powered/LE.

Alltså PT VS. Nuendo som ja kör nu...någon??

Fördelar och nackdelar med olika inspelningsprogram/sequencers eller vad man nu vill kalla det har diskuterats både på detta och i stort sett alla andra studioinriktade forum över hela internet.

Sök på forumet, eller google.

Kolla nuendos "feature list" och jämför med pro tools.

Frågan hör knappast hemma här i "Nyheter".

Redigerat av brojd
Postat

Finns ett demo om nån undrar på Digidesigns hemsida.

Kul att man kan få prova på Protools. 😄

Postat
Går det att installera på Windows XP med mindre än 384 MB RAM som hårdvarukraven anger?

Ja, jag har det på min 300Mhzare.. den har väll typ 128mb RAM.. Ha inte så många bakgrundsprogram dock.. men det gäller väll alla..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.