Jump to content
Annons

Ocean Way Studios plug-in


Svisse

Recommended Posts

Annons

Har den. 41gb stort, typ 20 olika kickar, lika många virvlar och typ 18 pukset. Cymbalerna är färre i antal.

Låter relativt färdigproddat, fett och amerikanskt, men tydligt mer "akustiskt" än t.ex. Steven Slate.

Inspelat med väldigt många mikrofoner, 6st bara på virveln t.ex. och man kan justera mängden input från varje mikrofon för varje trumma.

Behöver Kontakt, och använder ett förprogrammerat inhemskt output system, så man måste använda minst 10 stereo-utgångar från Kontakt för att höra alla mikrofoner.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är trummorna från OW vi pratar om håller jag med ovan i stort. De låter bra, men det är ett smärre helvete att routa OWD till mitt DTX900. Hi-hatresponsen lämnar i vanlig ordning övrigt att önska.

Om det är denna har jag däremot ingen aning:

http://www.uaudio.com/store/reverbs/ocean-way-studios.html

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är denna har jag däremot ingen aning:

http://www.uaudio.co...ay-studios.html

Ah, det finns ju DEN också ja .. glömde helt.

Ok ! Tycker du att den ger den känslan som man vill uppnå? lite luddig fråga! (Signia)

Osäker på vilken du menar, av trummorna och reverbet (ovan) eftersom du skriver "den".

Är det trummorna så .. tycker jag demo-filerna säger det mesta. Det är lite trixigt men samtidigt flexibelt ljudmässigt. Jag har även ställt ner velocity-känsligheten lite, för jag tycker defaulten är lite överdriven. Men visst, dom är bra. Cymbalerna speciellt.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

JerkerE (oregistrerad)

Har både UAD och Kontakt "lite" versionen 😄

UADn är grym till akustiska instrument. Grym till trummor, piano, sång, slagverk, elgit.

Finns många variationer att välja på och låter snäppet bättre än Altiverb 6. Händer ganska mycket med klangen beroende på mic-val och position.

Men det är bara två rum och det är ju inte så lång utklingningstid.

Altiverb har ju mycket mer att välja på så det skulle jag köpa först.

Eller först av allt skulle jag köpa Nebula med EMT 140 emulationen, bättre än UAD! Har dessutom BX20 + BX15 springreverb som knäcker...

Som nummer två kan jag verkligen rekommendera Valhalla VintageReverb + Valhalla Room.

50$ styck!

O.W. Drums använder jag inte alls sen jag köpte Slate Deluxe.

/Jerker

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...