Jump to content
Annons

Focusrite iTrack Solo, problem

Recommended Posts

Pacanin (oregistrerad)
Postat

Har köpt ett Focusrite iTrack Solo ljudkort, för att primärt ha till min iPad.

1- När jag pluggar in usb-sladden på baksidan i ljudkortet så känns det inte som att "hanen" gå hela vägen in i kontakten. Ska det vara så?

2-När jag kopplar in andra änden av usb-sladden i en Apple-kontakt i väggutaget- borde inte ljudkortet gå igång då? Den lilla gröna led-symbolen vid usb-loggan på framsidan tänds inte. Får ingen kontakt med Garageband i iPad och när jag pluggar in gitarren eller mikrofonen blir det inga utslag på lampan runt vreden som visar grönt eller rött om man klipper signalen. Knappen till fantom-matningen tänds däremot när jag trycker in den så ström borde ju gå in i ljudkortet.

3- Har en iPad4 med lightningkontakt. Ljudkortet har den gamla kontakten. Jag använder en adapter som inte är Apple original, spelar det någon roll? Ljudkortet borde väl lysa ändå.

4-Finns ett Kensington-lås på baksidan. Skulle kortet kunna vara låst tro och hur får man upp det i så fall. Det borde det väl inte vara?

Vill att grejerna ska funka bara...tappar inspiration....

Tack.

Annons
Pacanin (oregistrerad)
Postat

Någon?

🙂

Postat

En gissning är att din kopia på Apples lightning-30pinnars-kontakt inte har det innanmäte (tex: chip) som krävs för att kontakten ska funka. Det kanske bara är en laddnings-kontakt utan stöd för annat än laddning.

Pacanin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej, ok, tack.

När jag kopplar kortet till datorn via usb-sladden så händer inget där heller. Tycker att jag borde se att ljudkortet går igång. Har hämtat hem drivrutinerna till datorn.

Ingen lampa lyser, förutom fantom-matningen.

Inget ljud går ut genom "direct monitoring" när jag kopplar in hörlurar där och pratar i mikrofonen.

Redigerat av Pacanin
  • 1 månad senare...
Pacanin (oregistrerad)
Postat

Vill bara säga att det var en certifierad kontakt från Apple som behövdes. Kopian jag köpte visade sig precis som Erik dP trodde, var bara en laddsladd. Apple sladden var dubbelt så tjock....

Nu lyser alla lampor så fint och jag får in ljud till Garageband. Härligt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.