Jump to content
Annons

Focusrite iTrack Solo, problem

Recommended Posts

Pacanin (oregistrerad)
Postat

Har köpt ett Focusrite iTrack Solo ljudkort, för att primärt ha till min iPad.

1- När jag pluggar in usb-sladden på baksidan i ljudkortet så känns det inte som att "hanen" gå hela vägen in i kontakten. Ska det vara så?

2-När jag kopplar in andra änden av usb-sladden i en Apple-kontakt i väggutaget- borde inte ljudkortet gå igång då? Den lilla gröna led-symbolen vid usb-loggan på framsidan tänds inte. Får ingen kontakt med Garageband i iPad och när jag pluggar in gitarren eller mikrofonen blir det inga utslag på lampan runt vreden som visar grönt eller rött om man klipper signalen. Knappen till fantom-matningen tänds däremot när jag trycker in den så ström borde ju gå in i ljudkortet.

3- Har en iPad4 med lightningkontakt. Ljudkortet har den gamla kontakten. Jag använder en adapter som inte är Apple original, spelar det någon roll? Ljudkortet borde väl lysa ändå.

4-Finns ett Kensington-lås på baksidan. Skulle kortet kunna vara låst tro och hur får man upp det i så fall. Det borde det väl inte vara?

Vill att grejerna ska funka bara...tappar inspiration....

Tack.

Annons
Pacanin (oregistrerad)
Postat

Någon?

🙂

Postat

En gissning är att din kopia på Apples lightning-30pinnars-kontakt inte har det innanmäte (tex: chip) som krävs för att kontakten ska funka. Det kanske bara är en laddnings-kontakt utan stöd för annat än laddning.

Pacanin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej, ok, tack.

När jag kopplar kortet till datorn via usb-sladden så händer inget där heller. Tycker att jag borde se att ljudkortet går igång. Har hämtat hem drivrutinerna till datorn.

Ingen lampa lyser, förutom fantom-matningen.

Inget ljud går ut genom "direct monitoring" när jag kopplar in hörlurar där och pratar i mikrofonen.

Redigerat av Pacanin
  • 1 månad senare...
Pacanin (oregistrerad)
Postat