Jump to content
Annons

vad behövs för att kunna spela in hemma?


oden

Recommended Posts

Annons

Eftersom du skrev inspelning så antar jag att du vill spela in akustiskt. Du kan få riktigt proffsiga resultat med en standarddator, gratisprogrammet Kristal Audio Engine, en mick för trehundra och en preamp för fyrahundra spänn. Får du inte bra kvalitet med de grejorna är det knappast materialet det är fel på.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, vilken fråga. En dator, bandspelare (telefonsvarare?) eller vad du nu har hemma fungerar ju utmärkt men du har kanske några något mer specifika tankar kring vad du ska spela in och hur du ska kunna styra projektet, eller? Berätta om dem så blir det kanske åtminstone teoretiskt möjligt att ge ett meningsfullt svar.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du skrev inspelning så antar jag att du vill spela in akustiskt. Du kan få riktigt proffsiga resultat med en standarddator, gratisprogrammet Kristal Audio Engine, en mick för trehundra och en preamp för fyrahundra spänn. Får du inte bra kvalitet med de grejorna är det knappast materialet det är fel på.. :rolleyes:

Ja akustisk skulle det vara ja 😎 tack för tipsen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, vilken fråga. En dator, bandspelare (telefonsvarare?) eller vad du nu har hemma fungerar ju utmärkt men du har kanske några något mer specifika tankar kring vad du ska spela in och hur du ska kunna styra projektet, eller? Berätta om dem så blir det kanske åtminstone teoretiskt möjligt att ge ett meningsfullt svar.

:rolleyes:

😎 Jag hade tänkt att spela in akustiskt, lägga lite trummkomp till och få det att låta bra. Som sagt så vill jag komma billigt undan. Det får gärna vara ett gratis program som en början. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...