gagga93 Postat 4 april 2014 Dela Postat 4 april 2014 vet inte om jag har postat rätt ber om urskät om jag inte har gjort det tänkte köpa en elgitarr är mest för skjojs skull. undara om det här kanske kan duga http://www.4sound.se/gitarr/elektrisk/hogerhanta/supreme-st-1-complete-guitar-pack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 4 april 2014 Dela Postat 4 april 2014 vet inte om jag har postat rätt ber om urskät om jag inte har gjort det tänkte köpa en elgitarr är mest för skjojs skull. undara om det här kanske kan duga http://www.4sound.se...ete-guitar-pack Ja absolut! Dagens billiga gitarrer är riktigt bra. Man får nog spela i bra många år innan en sån är för dålig som instrument. O sätter man den i händerna på en värstinggitarrist kan man knappast höra att han spelar sämre på den än på den dyraste favoritgitarren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gagga93 Postat 4 april 2014 Trådstartare Dela Postat 4 april 2014 Ja absolut! Dagens billiga gitarrer är riktigt bra. Man får nog spela i bra många år innan en sån är för dålig som instrument. O sätter man den i händerna på en värstinggitarrist kan man knappast höra att han spelar sämre på den än på den dyraste favoritgitarren. okej tack för svar kan ju bra spela trummer en såläng men blir nog ett köp av denna vill bar hör av andra tycket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gagga93 Postat 4 april 2014 Trådstartare Dela Postat 4 april 2014 andra får gärna skriva vad dom tror om det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 4 april 2014 Dela Postat 4 april 2014 (redigerat) Säg till nån av de som jobbar i affärn att de kollar så den inte är helt felinställd bara. Går du dit när det är lite folk så kan de nog lite snabbt justera den om tex stränghöjden är jobbigt hög eller låg... Så kan det ju vara med billiga grejer jmf med Custom Shop gitarrer... 🙂 På denna låt spelar jag slide på en SG från Thomann som kostade 750 kr ny. Jag har inte rört en skruv på den eller ens bytt ut orginalsträngarna https://soundcloud.com/user7908154/guitar-66-dust-my-broom Redigerat 4 april 2014 av Guitar Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 5 april 2014 Dela Postat 5 april 2014 Vet inget om det där märket, men den funkar nog fin fint. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gagga93 Postat 5 april 2014 Trådstartare Dela Postat 5 april 2014 kan tilläggas att det är mest rock end rollsom jag kommer spela Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 5 april 2014 Dela Postat 5 april 2014 det som bl.a. skiljer billiga gitarrer från dyra är dels att de valt billigare material i kropp och hals, micar o elektronik, färg, mindre kosmetiska detaljer (ingen kantlist på kropp o hals, färre lager med lack) och att kvalitetskontrollen inte är lika noggrann så du kan få ett bra ex lika väl som ett sämre. Men som nybörjargitarr så duger det gott med en enklare gitarr, är det kul och du blir duktigare så byter du upp dig till nått bättre när du vet mer vad du vill ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aslin Postat 5 april 2014 Dela Postat 5 april 2014 lånar tråden lite har också tänkt köpa elgitarr, har lite erfarenhet av akustisk. För inspelning: behövs det någon speciell mikrofon och spelar man in torrt utan compressor eller effekter på, gör man det i efterhand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 5 april 2014 Dela Postat 5 april 2014 vet inte om jag har postat rätt ber om urskät om jag inte har gjort det tänkte köpa en elgitarr är mest för skjojs skull. undara om det här kanske kan duga http://www.4sound.se...ete-guitar-pack Funkar säkert, har du spelat förr så jämför gärna med andra gitarrer vilken som känns bäst. Har du inte spelat, ta gärna med en kompis som kan testa om du har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 5 april 2014 Dela Postat 5 april 2014 lånar tråden lite har också tänkt köpa elgitarr, har lite erfarenhet av akustisk. För inspelning: behövs det någon speciell mikrofon och spelar man in torrt utan compressor eller effekter på, gör man det i efterhand? Man kan spela in torrt med direktsignal eller micka upp en stärkare. Finns olika varianter på dessa teman.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gagga93 Postat 6 april 2014 Trådstartare Dela Postat 6 april 2014 det som bl.a. skiljer billiga gitarrer från dyra är dels att de valt billigare material i kropp och hals, micar o elektronik, färg, mindre kosmetiska detaljer (ingen kantlist på kropp o hals, färre lager med lack) och att kvalitetskontrollen inte är lika noggrann så du kan få ett bra ex lika väl som ett sämre. Men som nybörjargitarr så duger det gott med en enklare gitarr, är det kul och du blir duktigare så byter du upp dig till nått bättre när du vet mer vad du vill ha. okej tack för hjälpen Funkar säkert, har du spelat förr så jämför gärna med andra gitarrer vilken som känns bäst. Har du inte spelat, ta gärna med en kompis som kan testa om du har. aa okej tack för hjälpen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.