Jump to content
Annons

köpa elgitarr (nybörjare)

gagga93

Recommended Posts

Annons

vet inte om jag har postat rätt ber om urskät om jag inte har gjort det

tänkte köpa en elgitarr är mest för skjojs skull. undara om det här kanske kan duga

http://www.4sound.se...ete-guitar-pack

Ja absolut! Dagens billiga gitarrer är riktigt bra. Man får nog spela i bra många år innan en sån är för dålig som instrument. O sätter man den i händerna på en värstinggitarrist kan man knappast höra att han spelar sämre på den än på den dyraste favoritgitarren.

Dela på andra sajter

Ja absolut! Dagens billiga gitarrer är riktigt bra. Man får nog spela i bra många år innan en sån är för dålig som instrument. O sätter man den i händerna på en värstinggitarrist kan man knappast höra att han spelar sämre på den än på den dyraste favoritgitarren.

okej tack för svar

kan ju bra spela trummer en såläng men blir nog ett köp av denna vill bar hör av andra tycket

Dela på andra sajter

Säg till nån av de som jobbar i affärn att de kollar så den inte är helt felinställd bara. Går du dit när det är lite folk så kan de nog lite snabbt justera den om tex stränghöjden är jobbigt hög eller låg... Så kan det ju vara med billiga grejer jmf med Custom Shop gitarrer... 🙂

På denna låt spelar jag slide på en SG från Thomann som kostade 750 kr ny. Jag har inte rört en skruv på den eller ens bytt ut orginalsträngarna

https://soundcloud.com/user7908154/guitar-66-dust-my-broom

Redigerat av Guitar Nilsson
Dela på andra sajter

det som bl.a. skiljer billiga gitarrer från dyra är dels att de valt billigare material i kropp och hals, micar o elektronik, färg, mindre kosmetiska detaljer (ingen kantlist på kropp o hals, färre lager med lack) och att kvalitetskontrollen inte är lika noggrann så du kan få ett bra ex lika väl som ett sämre.

Men som nybörjargitarr så duger det gott med en enklare gitarr, är det kul och du blir duktigare så byter du upp dig till nått bättre när du vet mer vad du vill ha.

Dela på andra sajter

lånar tråden lite

har också tänkt köpa elgitarr, har lite erfarenhet av akustisk.

För inspelning: behövs det någon speciell mikrofon och spelar man in torrt utan compressor eller effekter på, gör man det i efterhand?

Dela på andra sajter

vet inte om jag har postat rätt ber om urskät om jag inte har gjort det

tänkte köpa en elgitarr är mest för skjojs skull. undara om det här kanske kan duga

http://www.4sound.se...ete-guitar-pack

Funkar säkert, har du spelat förr så jämför gärna med andra gitarrer vilken som känns bäst.

Har du inte spelat, ta gärna med en kompis som kan testa om du har.

Dela på andra sajter

lånar tråden lite

har också tänkt köpa elgitarr, har lite erfarenhet av akustisk.

För inspelning: behövs det någon speciell mikrofon och spelar man in torrt utan compressor eller effekter på, gör man det i efterhand?

Man kan spela in torrt med direktsignal eller micka upp en stärkare.

Finns olika varianter på dessa teman..

Dela på andra sajter

det som bl.a. skiljer billiga gitarrer från dyra är dels att de valt billigare material i kropp och hals, micar o elektronik, färg, mindre kosmetiska detaljer (ingen kantlist på kropp o hals, färre lager med lack) och att kvalitetskontrollen inte är lika noggrann så du kan få ett bra ex lika väl som ett sämre.

Men som nybörjargitarr så duger det gott med en enklare gitarr, är det kul och du blir duktigare så byter du upp dig till nått bättre när du vet mer vad du vill ha.

okej tack för hjälpen

Funkar säkert, har du spelat förr så jämför gärna med andra gitarrer vilken som känns bäst.

Har du inte spelat, ta gärna med en kompis som kan testa om du har.

aa okej tack för hjälpen

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.