otippad Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 (redigerat) Hej! Är detta möjligt med en elbas? Finns det nån plugin som eller nåt annat knep man kan ta till för att få fram "luftigheten" i ståbas? Kanske micka strängarna? Soundexempel Redigerat 3 april 2014 av otippad
hellfog Postat 3 april 2014 Postat 3 april 2014 Bästa jag kan komma är att tex använda trilian plug med midi plugin eller converter/ midi gitarr. Är något jag har saknat själv att kunna spela ståbas på den vanliga basen.
everlastingrecords Postat 4 april 2014 Postat 4 april 2014 Det närmaste jag kommit ståbassound i en elbas är en Höfner (sån som Paul McCartney spelade på i Beatles). De har liknande attack och djup i tonen. Men med det sagt är det som att försöka få en elgitarr att låta som en nylonsträngad akustisk.. Bättre då att använda en ståbasplug-in.
hegobald Postat 4 april 2014 Postat 4 april 2014 Det finns inga genvägar till bra ljud! Iof om du kan spela på Keyboard så kan Trillian vara en lösning http://www.spectrasonics.net/products/trilian.php annars om du är basist får du skaffa dig en bra kontra och bra mick och bra akustik.( vilket känns kostbart). 🙂
laban1 Postat 4 april 2014 Postat 4 april 2014 om du kan spela på Keyboard så kan Trillian vara en lösning Med midi-gitarr får du antagligen bättre känsla, om du är basist eller gitarrist förstås.
otippad Postat 4 april 2014 Trådstartare Postat 4 april 2014 Det där Trillian lät ju rikrigt bra faktiskt. Tål att funderas på 🙂
hegobald Postat 4 april 2014 Postat 4 april 2014 (redigerat) Det där Trillian lät ju rikrigt bra faktiskt. Tål att funderas på 🙂 Har dy lyssnat på: http://www.spectrasonics.net/video/ipad-playback.php?id=106 Redigerat 4 april 2014 av hegobald 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.