Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! har gjort ett inköp av akustik plattor till min lilla hemma studio i rummet.

http://www.dlxmusic.....aspx?id=286087

Tänkte höra om man kan rama in dom utan att det förstör dess funktion. Jag tänkte göra en ram i trä som går runt och klä trät i lite tjockare tyg fungerar det?

Tacksam för svar!

• Gilla 1
Annons
Postat (redigerat)

Rama in och klä med tyg (som man kan blåsa genom) brukar man göra med isoleringsprodukter (ull).

Mycket för att fibrerna inte ska ta sig ut och att man överhuvudtaget ska kunna hänga upp plattan

Ser inte riktigt vitsen för dina skumplattor, tycker du kan köra utan. 🙂

Redigerat av laban1
Postat (redigerat)

Jag tänkte göra en ram i trä som går runt och klä trät i lite tjockare tyg fungerar det?

En sak till:

Trä-ramen reducerar dämpningen för ljud som kommer från sidorna,

tyget ska gå att blåsa hyfsat lätt igenom, det bör därför inte vara för tjockt

fyll ramarna med isolermatta istället om du är sugen på projekt,

nitad tråd finns om detta om du letar, med ritningar 🙂

Ett komplement till ditt skum

Redigerat av laban1
Postat

Tack för svar.

Anledningen till att jag vill rama in dom är för designens skull, blir lite snyggare. men jag hade inte tänkt dra tyg över plattan utan endast över trä-ramen och låta plattan vara i mitten bara. sen dra lite belysning i ramen 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.