Jump to content
Annons

Detta då?  

13 röster

1. 1. Detta då?

• 1. Nej!
      0
    • 2. Kanske
      1
    • 3. Jo för fan!
      8
    • 4. Übergrymt!
      3

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Shouting at your parkinglot

ARTIST/GRUPP: BadgerBadger

GENRE: Akustisk pop

LÅTLÄNGD: 3.23

KOMPOSITÖR: Isak Strand

PRODUCENT: Micke Lavrell

EV. MEDVERKANDE: Isak Strand (leadsång, gitarr) Micke Lavrell (Gitarr, stämmor) Christian Kielberg (bas)

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 128 kbps

STORLEK: 3.10 Mb

STATUS: Färdig demo med behov av ominspelning och mixning.

LÅTLÄNK:

Låten med det lite udda namnet :rolleyes:

Se om ni diggar detta och säg gärna till om det saknas nåt (förutom trummor såklart) 😛

Tackar på förhand!

/Micke

Redigerat av lavrell
Annons
Postat (redigerat)

Det var ju visst den här som ni rippat en textrad från "Instant repeater 99" 😛 Det var ju det jag sa... Men jag diggar det ändå... såklart 😆

Hälsa E-type :rolleyes:

Redigerat av osiris
Postat (redigerat)

Detta är den bästa låten som ni har gjort enligt mig 😄 svin go rytm..😏

//Oden

Redigerat av oden
Postat (redigerat)

Lite mycket kompressor(gissar bara) på gitarren i vänster sida. Det låter som de båda gitarrerna inte riktigt smälter ihop. Basen är lite anonym. Bra låt. Bra sång, snygga körer. Släng på trummor och jobba lite med mellanregister och kompressor på gitarrerna.

Och säg till sångaren att tona ner sina Cris Cornell komplex lite. (he he :rolleyes: )

Redigerat av Egghuvud
Postat
Detta är den bästa låten som ni har gjort enligt mig 😱 svin go rytm..😛

//Oden

Tackar så mycket 😛

Postat
Lite mycket kompressor(gissar bara) på gitarren i vänster sida. Det låter som de båda gitarrerna inte riktigt smälter ihop. Basen är lite anonym. Bra låt. Bra sång, snygga körer. Släng på trummor och jobba lite med mellanregister och kompressor på gitarrerna.

Och säg till sångaren att tona ner sina Cris Cornell komplex lite. (he he 😛 )

Allt du skriver stämmer faktiskt bra 😱

jepp, vissa människor klagar på att han "gör till rösten" och inte sjunger ut men faktum är att han inte gör det 😛

Man skulle ju inte tacka nej till den rösten direkt =)

Postat
Det var ju visst den här som ni rippat en textrad från "Instant repeater 99" 😄 Det var ju det jag sa... Men jag diggar det ändå... såklart 😄

Hälsa E-type 😛

Just fan det va ju det 🙂 jag tänkte bort mig där ett tag 😱

Ska hälsa E-type om jag träffar honom *asg* 😛

Postat

Låten har ju potential.. den behöver nog som du säger spelas in igen för att få det att skimra på rätt sätt, det känns som det är mycket småsaker här och var o att fixa det med efterredigering lär väl bli sämre än att göra rätt från början och bara lägga putsen efteråt.

Men ett par lo-fi-feta rocktrummor skulle vara trevligt därbakom.

Hörde nästan att det stod en JD på förstärkaren 😱

Postat
Låten har ju potential.. den behöver nog som du säger spelas in igen för att få det att skimra på rätt sätt, det känns som det är mycket småsaker här och var o att fixa det med efterredigering lär väl bli sämre än att göra rätt från början och bara lägga putsen efteråt.

Men ett par lo-fi-feta rocktrummor skulle vara trevligt därbakom.

Hörde nästan att det stod en JD på förstärkaren  😆

Som vanligt bra respons från dig 🙂

det enda problemet är att bandet inte existerar längre. Har inte lirat ihop på lite över ett halvår.

[smygreklam]

Om ni mot förmodan skulle vilja höra mig lira det jag gör nu så lirar jag och tjejen våra låtar live på Patricia den 20-21 April. På samma spelning kompar jag Josefin Glenmark på acke. Jossans sida

[/smygreklam]

🙂

Postat

Tja...

Jag vill gärna att lite trummor kommer in på slutet och lyfter det hela lite.

Men så är det väl inte tänkt av Er..

Annars så är det trallvänligt och med bra sångröst. Helt OK...

A.D

Postat
Tja...

Jag vill gärna att lite trummor kommer in på slutet och lyfter det hela lite.

Men så är det väl inte tänkt av Er..

Annars så är det trallvänligt och med bra sångröst. Helt OK...

A.D

Hade vi haft tillgång till trummis så hade vi haft trummor på men vi va ett akustiskt band för att förenkla med rep osv. Ingen replokal behövdes ju 😆🙂

Postat

[O/T]

Oj..jossan sjöng ju braouuu... Patricia... 😆 ..jag har hört mycket om det stället.. 🙂

får se om man ska pallra sig ner dit o lyssna då..bor ju ett stenkast därifrån

Postat
[O/T]

Oj..jossan sjöng ju braouuu... Patricia... 😆 ..jag har hört mycket om det stället.. 🙂

får se om man ska pallra sig ner dit o lyssna då..bor ju ett stenkast därifrån

Jamen det vore ju kul 🙂

bara att rycka tag i mig ifall du av nån konstig anledning skulle känna igen mig 🙂

eller så retar vi max*3 och säger att du ska kolla efter en svart Takamine 😛😄 haha 🙂

Postat

låten låter bra, men synd att du spelat in ena/båda gitarrerna med piezo mikrofonen i gitarren. men som sagt, smaksak. ser fram emot dina nästa alster.

mvh rickard gerthsson

Postat
låten låter bra, men synd att du spelat in ena/båda gitarrerna med piezo mikrofonen i gitarren. men som sagt, smaksak. ser fram emot dina nästa alster.

mvh rickard gerthsson

jo jag vet att det inte va optimalt men jag kunde som tidigare nämnt inget om inspelningsteknik så linade in gitarrerna i en skräpmixer, därav det "Platta" ljudet 😆

Postat

Grymt bra öppen ljudbild...dock borde ni nog kolla in sångspåret, låter lite dovt (och då menar jag inte partiet 02:32 till 02:55 😄), sångljudet kan nog öppnas upp mer tror jag.

Dessutom distar sångspåret lite under det ovannämnda intervallet, kanske för mkt mellanregister eller nåt. :rolleyes:

Grymt skönt gitarrljud som vanligt, du e ju mästare på det nu vid det här laget lavrell. 😄

Skön låt, bra röst, mycket radiovänlig musik, dock många gånger bättre 🙂 än den skiten som idag upptar större delen av sändningstiden i etern. 🙁

Bra jobbat!

Gör klart låten och skicka den till radio, för den här vill jag njuta till när jag är på jobbet. 😆

Ha det gött

Mvh / djonas

Postat
Grymt bra öppen ljudbild...dock borde ni nog kolla in sångspåret, låter lite dovt (och då menar jag inte partiet 02:32 till 02:55 😛), sångljudet kan nog öppnas upp mer tror jag.

Dessutom distar sångspåret lite under det ovannämnda intervallet, kanske för mkt mellanregister eller nåt. :rolleyes:

Grymt skönt gitarrljud som vanligt, du e ju mästare på det nu vid det här laget lavrell. 😄

Skön låt, bra röst, mycket radiovänlig musik, dock många gånger bättre 🙂 än den skiten som idag upptar större delen av sändningstiden i etern. 🙁

Bra jobbat!

Gör klart låten och skicka den till radio, för den här vill jag njuta till när jag är på jobbet. 😆

Ha det gött

Mvh / djonas

Nämen shit så mycket tack! 😄

Känns skönt att höra detta från dig, fast en sak håller jag inte med om och det är gitarrljudet.

Är långt ifrån nöjd med det 😛

Fan kansek ska ta och ringa Isak och be han sjunga in på ordentligt proddat material 🙂

Tack alla! =)

/Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.