andynista Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Fin melodi. Snygg produktion. Björn J:son Lindh liksom.
equality Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Oj vilken positiv överraskning! Får lite samma vibbar som av "vietnamamerikanen" Greg Fitzpatricks vackra Till Cathrine fast detta närmar sig det svenska vemodet mer. Sticket och B-partiet är ju lysande likaså. Kul att du grävde fram detta Danabacken!
Pluffo Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Detta är min forumfavorit sedan länge. Det är en jäkligt trevlig visa detta.
Grannen Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Snygg visa verkligen. 😄 Snygg o luftig mix. Låter bra, om än lite välvårdat och städat. Hade ju lyft med sång. Behövs något som konstraterar mot det välpolerade. Om man inte bara ska vara rygggdunkande. Snygga gitarrer, förresten.
Neosus Postat 10 november 2005 Trådstartare Postat 10 november 2005 Oj tack Grannen! Själv hatar jag den mixen. Gitarrerna brusar. Akke gitarren hörs knappt....osv osv. Kul att nån tycker att det är välpolerat.
pwayne Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Snygg visa, vackert piano. Lite för slicka gitarrer för min smak (inte vad de spelar utan soundet). Det låter polerat och det är väl som allt annat en smaksak om man gillar det. Men som andra sagt vore det kul med sång och självklart skall den vara på svenska. Detta är ju en svensk visa med "nordisk ton". Annars får man skruva till det med irländska flöjter (??!) eller säckpipa och göra en "Sagan om ringen-låt"... Nåväl; snyggt, vacker och polerat 😄
Neosus Postat 11 november 2005 Trådstartare Postat 11 november 2005 Hehe! Tackar för era synpunkter. Jopp jag har tänkt fixa en ny inspelning nu i flera år... Kan bli med nyckelharpa i spetsen och nya gitarrer. Tackar! 😄
claypool Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Skitbra. Jag hade också gärna hört en version helt utan elgitarrerna där något stråkinstrument tog över och spelade melodierna.
Twilight_Zound Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Jösses. En riktigt gammal tråd återlivad
Umemagnus Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 (redigerat) Har haft en tanke på att min bror ska få spela melodi på nyckelharpa. ...men man får se vad som händer. 😄 Snygg låt!!! Nyckelharpa 🥰 nu börjar det hända grejjer 😄 om inte din bror har lust så är det bara att höra av sig.. Jag har alla olika modeller edit: https://www.studio.se/index.php?showtopic=17782 Redigerat 13 november 2005 av Umemagnus
Neosus Postat 13 november 2005 Trådstartare Postat 13 november 2005 Har haft en tanke på att min bror ska få spela melodi på nyckelharpa. ...men man får se vad som händer. 🥰 Snygg låt!!! Nyckelharpa 😎 nu börjar det hända grejjer 😄 om inte din bror har lust så är det bara att höra av sig.. Jag har alla olika modeller Tackar! Jag hör av mig ifall att... men det tycks vara långtidsprojekt det här. 😄 🙂
djonas Postat 9 oktober 2006 Postat 9 oktober 2006 Måste ju bara bumpa detta mästerverk för de som inte hört den innan. 🙂 Grahn, tack för denna underbara låt. Mvh / djonas
Lonian Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Enligt rykte så har Grahn lämnat oss. Är det så? Isådannafall ser jag den här låten som en fin avskedspresent till oss alla.
Pluffo Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Isådannafall ser jag den här låten som en fin avskedspresent till oss alla. Som han postade för två och ett halvt år sedan? Det kallar jag framförhållning! 😆
JahCrab Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Tjusiga toner från 2004. Undrar just hur många godbitar som denna som ligger halvbortglömda där... år tillbaks. Frågan är om sång behövs. Det låter himla snyggt som det låter.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.