Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag har en imac med följande inälvor:

imac tidig 2008

Modellnamn: iMac

Modellidentifierare: iMac8,1

Processornamn: Intel Core 2 Duo

Processorhastighet: 2,8 GHz

Antal processorer: 1

Totalt antal kärnor: 2

L2-cache: 6 MB

Minne: 4 GB

Busshastighet: 1,07 GHz

Efter googlande så inser jag att jag inte blir så mycket klokare i frågan om det kommer göra en större märkbar effekt om jag slänger i en ssd-disk.

efter jag uppgraderade datorn till 4gb-ram så funkar det bättre, laggar inte alls lika mycket. Jag använder igentligen inte så mycket pluggar i datorn utan det mesta är att jag spelar in med garageband från hårdvara. Vissa pluggar och bara en färdig takt. Använder reaper där jag lägger trummor och annan mjukvara fast i en annan dator.

Jag bör byta ut hdn (suttit i sedan den va ny) men vinner jag något med att mecka dit en ssd ist för en billigare hederlig hd?

Någon med erfarenhet om detta ämne?

Redigerat av rundgång
Annons
Postat (redigerat)

Det kommer att bli stor skillnad med en ssd-disk. 4 gig ram är fortfarande lite för lite tycker jag. Sen kommer man ju iofs till en punkt där det är bättre att byta dator än att mecka med den gamla.

Jo jag vet. Men den funkar ok med vad jag använder den till ...skisser och nästan enbart hårdvara. En ny disk kommer det bli oas, sista tiden så ska den gamle få vara med oss som surf dator.

4 gb är max för denna burken tydligen.

Redigerat av rundgång
Postat

När jag slängde in en ssd i min gamla mac pro blev jag extremt förvånad över vilken skillnad det blev. Jag tappade nästan byxorna. :-)

Låter bra. Jag har googlar om ämnet och det är svårt att få grepp om det. Saken är väl den (om jag förstått rätt) att systemet funkar snabbare och inspelning med hårdvara flyter på bättre? Det är väl minnet som begränsar mjukvaran?

Imacen använder jag att spela in hårdvaran på, jag hade kanske önskat att ha en kraftfullare och utnyttja mer pluggar men jag önskar mig en ny altan, nya golfklubbor och en gladare fru med och insikten om att frugan blir nöjdare (med allt vad det innebär) med en altan och inte alls en ny dator gör att jag vill använda denna en stund till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.