Jump to content
Annons

ljudinterface utan preamp


Växjölirarn

Recommended Posts

Tjenare!

Jag som har en golden age pre 73 preamp vill inte använda min saffire 6 usb längre då min preamp är bättre än de inbyggda på min saffire.

Hur mycket jag än letar så verkar det inte finnas några interface utan preamps med endast grym konvertering med line in på baksidan i rackformat.

Har ni något tips på vilket interface jag kan använda?

Finns det några "ljudkort" som är i rackformat som funkar under windows 8?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det finns gott om alternativ. Men det blir bra dyrt. Oftast brukar de vara modeller där man har en omvandlare sedan kör man ADAT/MADI/AES till ljudkortet som kan vara vanliga bättre usb/fw/pci kort.

Titta efter SSL/RME/Prism osv. Grym konvertering är inte gratis. Men ditt ljudkort har line in så du kan använda din preamp med det om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar. Jag är dock fortfarande osäker på lite vad jag håller på med och vad jag bör leta efter.

Många säger att en behringer ADA8000 har bra konverterare för bra pris men dåliga preamps.

Vet faktiskt inte om Behringer ADA8000 + ADAT ljudkort = bättre än en vanlig saffire 6 usb i kvalite ändå.

Kikar lite på saffire pro 40 där man från vad jag har hört kan stänga av preampsen och bara använda line in. Men jag måste få detta bekräftat.

RME är säkert grymma grejor men tokmycket över min budget i nuläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som alla säger, tydligen kan jag lina in på mitt saffire och då hoppar man över preampsen.

Har kvar min setup som den är då jag inte tror jag kommer att det blir någon skillnad med dyr converet jämfört med min saffire när jag kör med en GAP Pre 73:a.

Tack för hjälpen med alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...