Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har skaffat mig en dj controller och vill börja lära mig DJ:a, jag vill lära mig mixa låtar men jag undrar vad det är man ska tänka på när man mixar från A till B låt för att det ska låta perfekt? Säg att jag kör en låt på deck A och vill mixa till låten i deck B, båda låtarna har samma BPM, ska man tona in låten genom höja sagta i deck B från intro eller där dropen börjar eller ska man sänka basen först i A eller B?

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter att lära mig så kan nån som vill hjälpa förklara det för mig i denna tråd, samt tips och trix!

• 3 veckor senare...
Annons
Sn0w (oregistrerad)
Postat

Jag brukar använda att man tar bort basen (det mörka) på deck B. Sen höjer jag sakta in och sedan höjer jag basen medans jag sänker på den andra. Sen brukar jag också göra det när det är outro på deck a. Sen brukar jag matcha så när deck a är slut då är själva introt klar på deck a.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.