Jump to content
Annons

Addic59 - Test7 (ny mix)

Går detta att utveckla?  

15 röster

1. 1. Går detta att utveckla?

• Ja
      12
    • Nej
      0

Recommended Posts

Annons
(Den som sa "men det blir typ inflames till sist"... grrr! det krävs bara ingenting för att få en att tycka att det är "som typ inflames" fan!)

Det var jag! 😉 Anledningen till att jag sa så är att det redan finns en uppsjö av sådana band. Jag har varit insnöad i Gbgdöds-scenen ett tag & drivit klubb i här osv, & har då hört otala band som försöker efterlikna In Flames/Atg/Haunted whatever.. Grejen är att det finns mycket potential i herr Addic, vore kul om han ville "tänja på gränserna".

Ta inte illa upp på något sätt, är bara trött på att så mycket låter så lika. Denna konservativa metalscen.. :rolleyes: Å andra sidan är det ett "säkert" kort.

Fortsätt med det ni håller på med & rocka fett. 😎

Dela på andra sajter

PzYkBrYt

Jo genrer går mycket i mode. Och det kan vara farligt. Men jag brukarvara bredare annars. Tycker det är mer Evergrey inspirerat än In Flames dock 😛. Tackar så mycket =)

Egghuvud

Tackar. Va bara tvungen att slipa til et lite =). Popröst är ju trend i metal nu fö faen 😱

Dela på andra sajter

Går absolut att utveckla. Svårt att säga när det bara är 30 sekunder. Jag tycker inte om cymbalerna. De sticker i öronen på mig, om du förstår vad jag menar.

Gitarren är fet och så, men det fattas något… hmm… sång kanske! 😛

Jag får inga som helst Göteborgs-vibbar av det här. Gitarrerna är alldeles för mycket Marshallrigg och för "täta". Disten är inte alls så arg och spretig som t ex Haunted eller In Flames (som det för övrigt är näst intill förbjudet att jämföra sig med om man inte är Gud).

Det ska bli spännande att höra med sång och andra cymbaler... om jag får bestämma då... vilket jag ju inte får.

Dela på andra sajter

Går absolut att utveckla. Svårt att säga när det bara är 30 sekunder. Jag tycker inte om cymbalerna. De sticker i öronen på mig, om du förstår vad jag menar.

Gitarren är fet och så, men det fattas något… hmm… sång kanske! 😛

Jag får inga som helst Göteborgs-vibbar av det här. Gitarrerna är alldeles för mycket Marshallrigg och för "täta". Disten är inte alls så arg och spretig som t ex Haunted eller In Flames (som det för övrigt är näst intill förbjudet att jämföra sig med om man inte är Gud).

Det ska bli spännande att höra med sång och andra cymbaler... om jag får bestämma då... vilket jag ju inte får.

Än en gång så kan jag informera om att mixningen och val av sound inte har någon som helt betydelse vid denna tidpunkt.. Materialet i sig är det enda som är intressant.

Ska slänga upp en reiktig produktion på detta med FET dist när det e klart 😱

Dela på andra sajter

Mkt, bra... schysst sväng.. som vanligt när du sätter tänderna i metal!

stay away from the pop, it will steal your soul!

(Skicka gärna upp en wave-fil när du kommit lite längre, så får jag försöka lägga lite sång på grejerna.... speed away!) 😛

Dela på andra sajter

Mkt, bra... schysst sväng.. som vanligt när du sätter tänderna i metal!

stay away from the pop, it will steal your soul!

(Skicka gärna upp en wave-fil när du kommit lite längre, så får jag försöka lägga lite sång på grejerna.... speed away!) 😛

Med glädje 😄. Jobbar väl lite med den ikväll. Kanske slår dig en pling nån dag framöver förresten.

🙂

Dela på andra sajter

Jepp... Det här låter ju bra, inte riktigt min bag, lite för metalliskt men helt klart tight och bra gura riff, får lite Zakk Wylde känsla... 😉

Synd att det var så kort snutt... 😛

Kör på 🙂

A.D

Redigerat av Albert.D
Dela på andra sajter

Jepp... Det här låter ju bra, inte riktigt min bag, lite för metalliskt men helt klart tight och bra gura riff, får lite Zakk Wylde känsla... 😱

Synd att det var så kort snutt... 😱

Kör på 🙂

A.D

Tack så mycket =). Tror jag ska slutföra detta. Var beredd Brojd 😱

Dela på andra sajter

Brojd

Njae tror nog att du fixar text och sång bra mycket bättre än mig. Så länge det inte inblandar kungar och svärd 😆. Ta dig gärna frheten. Sätter mig och pillar vidare i denna stund.

demoniqus

Will do will do. Just nu ligger en svagare reverb med längre svans men jag tror nog mer på ditt förslag. Brukar göra så annars. Tackar =).

MVH//Kenny

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.