Jump to content
Annons

Addic59 - Test7 (ny mix)

Går detta att utveckla?  

15 röster

1. 1. Går detta att utveckla?

• Ja
      12
    • Nej
      0

Recommended Posts

Morsning. Spelade in en enkel sak som inte alls blev som jag tänkt mig. Och då blir man lite besviken. och måste kolla med omgivningen om det är bra eller dåligt. Så vad säger ni gubbar?

* LÅTNAMN: test7

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Döds

* LÅTLÄNGD: 20 sek

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STATUS: superskiss

* LÅTLÄNK:

Ny mix för er njutning 😏

MVH//Kenny

Redigerat av addic59
Dela på andra sajter

Annons

Det är något mysko med cymbalerna. Splashen låter lite fånig och de andra låter som andetag, fräckt på sätt och vis. Skulle nog se till att smaska till ordentligt med en fet cymbal i fejan precis sådär i inledningen, attityd typ.

Det är ett förstärkarbrus precis en millisek innan låten börjar, men det skall väl bort.

Omastrat förståss, (?) men det saknas lite fett liksom.

Annars är det rockenroll för fan!!!! (gillar verkligen dina riff) 😏🙂

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det är något mysko med cymbalerna. Splashen låter lite fånig och de andra låter som andetag, fräckt på sätt och vis. Skulle nog se till att smaska till ordentligt med en fet cymbal i fejan precis sådär i inledningen, attityd typ.

Det är ett förstärkarbrus precis en millisek innan låten börjar, men det skall väl bort.

Omastrat förståss, (?) men det saknas lite fett liksom.

Annars är det rockenroll för fan!!!! (gillar verkligen dina riff)  🙂  🙂

Tackar tackar. Äntligen lite konstruktivt =).

Kan meddela om ett detta enbart är testinpelning för att kolla hur det kommer funka ihop med andra instrument i en mix. Hur fett det kommer låta om man säger. Bara nyfiken på musiken kvalité.

Försöker själv att inte låsa in mig så hårt i mina riff. Kan vara lite av en kub som inte kommer ut ur mina smala spår. Men det kommer det bli ändring på. Kul att du tyckte om det. MVH//Kenny

Redigerat av addic59
Dela på andra sajter

Om du inte behåller detta och gör detta till en hel låt så blir jag ledsen. Grymma riff! eftersom detta bara är en låtidé och inte en färdig låt så komenterar jag inte ljud och så vidare.

Men som sagt, detta kommer att bli hur gött som helst när det är klart! Sanna mina ord!!!

Dela på andra sajter

Om du inte behåller detta och gör detta till en hel låt så blir jag ledsen. Grymma riff! eftersom detta bara är en låtidé och inte en färdig låt så komenterar jag inte ljud och så vidare.

Men som sagt, detta kommer att bli hur gött som helst när det är klart! Sanna mina ord!!!

Tack så mycket. Sådana här ord gör mig sannerligen lycklig =).

Och sant så sant, enbart musikens kvalité är jag intresserad av. Tackar så hjärtligt =).

MVH//Kenny

Dela på andra sajter

Sköna gitarrer som vanligt. Använder du ambiance reverb på gitarrerna för att få det "instängda" gitarrljudet?

mvh rickard gerthsson

morsning. Ingen reverb alls. Snortorrt. Bara dubbat. Förutom de oktaverade melodigitarrerna på slutet som har en 3 stegs delay med 20% feedback.

Dela på andra sajter

I mina öron.....låter det j-gt kompetent schysst riff och genomgående för alla dina alster är väl att det funkar harmoniskt också....bra tänk alltid 🙂 det som känns lite tunnt är väl trummorna...dom känns nakna , men det kanske är meningen för att ge luft åt resten 🙂🙂

Dela på andra sajter

I mina öron.....låter det j-gt kompetent schysst riff och genomgående för alla dina alster är väl att det funkar harmoniskt också....bra tänk alltid 🙂 det som känns lite tunnt är väl trummorna...dom känns nakna , men det kanske är meningen för att ge luft åt resten 🙂🙂

Tackar så mycket. Kul att höra.

Det du säger är faktiskt ett av mina mål med min musik. Den ska vara hård och brutal men samtidigt ska en pop och rock snubbe kunna gilla det. Hålla tummen för att jag lyckas bara hehe.

Jo det där med mixen är bara att strunta i. Lade inte ner mer än 20 min på den ändå. Det kommer ändå spelas in på nytt sedan om responsen bli okej här.

Tack igen.

MVH//Kenny

Dela på andra sajter

Du skulle verkligen behöva någon som lägger schyssta "metal skrik" på dina låtar. Tycker faktiskt inte att splashen låter så konstig, lite hög volymmässigt kanske. Dfh har ju det där "riktiga" trumljudet som passar till sån här musik. Grymt!

The Mr... 🙂

Edit: Stvafel 🙂

Redigerat av The Mr
Dela på andra sajter

Du skulle verkligen behöva någon som lägger schyssta "metal skrik" på dina låtar. Tycker faktiskt inte att splashen låter så konstig, lite hög volymmässigt kanske. Dfh har ju det där "riktiga" trumljudet som passar till sån här musik. Grymt!

The Mr... :rolleyes:

Edit: Stvafel 😛

Jo om nån känner sig manade att lägga lite hård och hög whiskey sång eller growl här så är det bara att hojta till... Behöver sångare till mitt lilla soloproojekt iaf =).

Tackar och bockar =)

Dela på andra sajter

Jävligt bra gitarriff!! Länge leve flerstämmigheten!!

Den andra crashen som kommer på 2 o 4 låter lite utstickande, bättre pys i den som ligger på 1 o 3, som visserligen får hjälp av kicken. Gött kickljud förresten.

Sen är väl även jag kritisk till splashen, lite stor skillnad på den o chinan.

Hade varit gött o höra en hel låt på det här!

Är det DFH 1?

Redigerat av Drummer
Dela på andra sajter

Jävligt bra gitarriff!! Länge leve flerstämmigheten!!

Den andra crashen som kommer på 2 o 4 låter lite utstickande, bättre pys i den som ligger på 1 o 3, som visserligen får hjälp av kicken. Gött kickljud förresten.

Sen är väl även jag kritisk till splashen, lite stor skillnad på den o chinan.

Är det DFH 1?

Som sagt så är det en slask inspelning för att få en liten bild av hur låten fungerar ihop med andra instrument.

Jupp det är ettan. När jag ska programmera trummorna mer seriöst så kommer jag att använda mig utav reason drumkits 16 eller 24. Där finns trummor med kvalité. :rolleyes:

Tackar

Dela på andra sajter

18 s att bilda sig en uppfattning om.. Men ok: det låter tufft, tight och ösigt i mina öron. Heavy metal är inte riktigt min genre men så mycket fattar jag ju att det ger adrenalinkickar så det räcker och detta intro är inget undantag. Skickligt. 😏

Dela på andra sajter

18 s att bilda sig en uppfattning om.. Men ok: det låter tufft, tight och ösigt i mina öron. Heavy metal är inte riktigt min genre men så mycket fattar jag ju att det ger adrenalinkickar så det räcker och detta intro är inget undantag. Skickligt. 😄

Joppsan =). Skojj att höra. Tackar så möe slaptap. Väntar ivrigt på att för höra några alster från dig 😏.

Dela på andra sajter

Mixade om lite för att ni skulle sluta klaga 😏. BNämen seriöst så hade jag inge bättre för mig just nu. Krispade till guran lite mer och plockade fram mer riv i toppen på den. Sänkte splashen och körde ihop överhänget lite mer åt mitten... de drog iväg lite för mycket. EQade om virveln lite så det är lite mer botten i dem. och basen höjdes en aning.

Mixade i lurar dock 😄

Dela på andra sajter

Okej, allt är perfekt ljud, men nu sedan det är döds kan vi prata om kraft 😏

Jag tycker att basen inte tar nog risker för att ge till gitarrerna mer än låg "doubling". Kanske måste man prova overdriven bass.

Men också vet Kenny ju att jag tycker att hans ljud är lite för kallt i min smak, men det säger jag bara för jag vet att han inte har problem nu att få professionell ljud med sin teknik. Och jag önskar väl att jag kunde göra så!

(Den som sa "men det blir typ inflames till sist"... grrr! det krävs bara ingenting för att få en att tycka att det är "som typ inflames" fan!)

Dela på andra sajter

Det svänger gôtt, även om det är lite för lite för att ge ett mer omfattande omdöme. Göteborgsdöds är alltid rätt! 😄

Om man tycker att det sista är snott från In Flames, så har ju dom i sin tur snott det från Maiden. 😏

Dela på andra sajter

Det svänger gôtt, även om det är lite för lite för att ge ett mer omfattande omdöme. Göteborgsdöds är alltid rätt! 😉

Om man tycker att det sista är snott från In Flames, så har ju dom i sin tur snott det från Maiden. 🙂

tackar tackar.. Vill ha sång på också... NÅN SOM KAN SJUNGA SOM SPEED?????? 😏

Jo infuelras av andra band måste man göra. Hur skulle det låta om man aldrig hade hört nån annan artist och sedan började göra musik? 😄

chansar på att det tog en bra stund innan musik överlag började låta bra.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.