Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte för köpa lillebrorsan, men efter att fått tillbaka på skatten så ändrade jag mig. 😏

nån som har erfarenhet av denna högtalare?

eller om nån har nån annan att rekomendera i samma prisklass? 6 tusen.

tack hej lever på dig

Annons
Postat

Hej!

tycker du gör helt rätt i att köpa ett par Tapco, Jag är stolt ägare av ett par S5:or och är stört-nöjd.

Tapco kan rekommenderas starkt!

Kan inte tänka mig att S8:orna skulle vara sämre på något sätt..

--s

Postat

äger också ett par tapco s5. jättetrevliga.. men s8 kan ju vara sämre.. det där med större baselement å så innebär inte att det är bättre å så.. :rolleyes: men de är säkert toppen.. men behöver din bror verkligen ett par såna? jag behöver sannerligen inte större än s5orna.. 😆

//smulan

Postat

Jag skulle rekomendera Behringer Truth 2031A med 8 3/4" element.

Lyssnade och jämförde mellan massa monitorer vid samma tidpunkt och med samma musik. Monitorerna jag lyssnade på va:

Tapco s8

Phonics p8a

Behringer Truth 2031A

KRK Rokit 6

valde Behringermonitorerna och är kalasnöjd med dom :rolleyes:

men det är ju bara min uppfattning 😆

Postat

Finns ju rätt så mycket att välja på i den prisklassen...

Kolla även in Tannoy Reveal, Yorkville YSM1P, Samson, M-Audio BX5/8, m.m.

Jag har ett par Yorkville som jag är grymt nöjd med!

Postat

va o lyssnade idag, de jag riktade in mig på var tapco s8, krk 8(tror jag) och behringer truth.

krk tyckte jag var sämst. bra bas men mellan registret var riktigt läskigt...

behringerna va najs, men de lät för kliniska, blir lätt trött på dem efter man spelat ett tag.

tapco s8orna tyckte jag var bäst egetligen. även om jag tyckte basen var lite väl hög (?) men de lät mer levande.

den största skillnaden mellan tapco o behringer är väll att tapco ger mer "live" känsla, altså det bli mer tryck och livekänsla på soundet, medans behringer är jäkligt raka att lyssa på, och säkert skita bra att pilla små ljud med, men blir lätt trött på dem eftersom de är så pass raka som de är.

tapco = om du ska sitta hemma o verkligen digga din musik. pumpa skiten lixom

behringer = om du mer sitter o finpillar ljud

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.