Jump to content
Annons

Metallica - Ronnie Rising - A Tribute to DIO - WTF? YAY!


KillwithSkill

Recommended Posts

Har dom tagit musiklektioner? WTF?!?! Jag har hatat detta band i snart 20 år eftersom dom blivit kassa låtskrivare och spelat som jävla krattor.

Dom här var mina husgudar ihop med Judas Priest under deras första år. Det här måste vara nån rejäl nytändning för Metallica för helt plötsligt så låter det fan i mig bra! Kanske det är det här vad det här trötta bandet behöver? Riktigt bra hybrid mellan Dio Rainbow Metallica. Och Hetfiled låter nästan som han gjorde under sina alkoholist-år. Det kanske finns hopp för det här överjävligt trötta bandet?

http://youtu.be/AsmaotgFaoY

Publicerad den 24 mar 2014

Throughout the years we've made no secret of our deep love and admiration for Ronnie James Dio. Whether it was with Rainbow, Black Sabbath, Heaven & Hell or Dio, his powerful voice was instantly recognizable and his music inspired and influenced the four of us tremendously. When we were asked to be a part of a tribute album for Ronnie, of course we immediately said "fuck yeah!" Choosing a song to record, however, was a MUCH harder decision . . . so we did four! Our contribution to Ronnie James Dio: This Is Your Life will include the medley we call "Ronnie Rising, " comprised of Rainbow's "A Light In The Black," "Tarot Woman," "Stargazer," and "Kill The King."

 

The full album hits the streets and all of your friendly digital outlets on April 1, 2014 and 100% of the proceeds from sales will benefit the Ronnie James Dio Stand Up and Shout Cancer Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är ju gammalt Metallica fan, men tycker inte de har släppt något välljudande sedan Garage Inc. Denna låten påminner mycket om deras grymma Mercyful Fate medley från Garage plattan. Tänk om de bara har en bra mix och skriver låtar från den i mitt tycke grymma 90-tals eran så kan det bli hur grymt som helst.

Med editerade trummor då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul!

Jag saknar när James sjöng istället för pratsjöng, det här var väl åtminstone ett steg i rätt riktning.

Väldigt bra spelat annars, påminner mig också Mercyful Fate-medleyt. Trevlig cover på Kill the King! Skönt med retrosolon från Hammet också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med crillemannen!

LÅter som deras medley..absolut ! Men sången suger häst ! Ingen klang i sången längre.. samma med resterande instrument. Ingen rymd. Platt å tröttsamt.... ingen hit allls detta ! =(

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Måste hålla med KWS om att så här pigga och bra har de inte låtit på evigheter. Ja att åldern har tagit ut sin rätt på Hetfield är uppenbart men få sångare som undslipper det. Skulle de låta så här bra på nästa platta så vore det intressant. De kanske ska lira bra covers innan de lirar innan plattan för att ta med en nytändning.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag blev positivt överraskad måste jag säga. .... men jag tror ändå inte på att dom kan göra något vettigt längre. ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt coolt!

Lite väl cheesy intro på "Tarot Woman" (lät som när jag var 11 och övade på detsamma på guran i pojkrummet) men annars en positiv nyhet! Sången är däremot inte rolig, men man får ta det för vad det är - en sjungande halvgubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...