Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hejsan,

jag är på jakt efter ett par bra men inte allt för dyra monitorer. Jag ramlade över dessa M-Audio M3-6 / M3-8 och tycker dom är så djävulskt snygga vilket för mig är viktigt, däremot så hittar jag näst intill inga åsikter om dem.

IS510313-01-01-BIG.jpg

Någon som har erfarenhet av dem?

Tips på andra snygga monitorer?

/Albin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kunde inte låta bli att smålé åt kombinationen av 'träfiber' högtalare, och ditt forum-namn ☺️

Sorry för Off-topic. Ingen erfarenhet av dessa modeller.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också intresserad av dessa monitorer.

Jag hittade ett par recensioner, båda ger tummen upp;

http://news.cnet.com...-m3-8-speakers/

http://worshipleader...io-m3-8-review/

Tack för länkarna! Skulle verkligen vilja hitta omdömen från köpare och användare snarare än online-tidningar dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det viktigt för dig att dina monitorer måste vara snygga ? Missförstå mig rätt.... Men är det inte meningen att man ska lyssna på dem ? Jag har ett par AdamA8x som vid första ögonkontakt upplevs som ganska fula. Men när man väl "smakar" på dem så börjar man genast att älska dem. Precis som mammas köttbullar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det viktigt för dig att dina monitorer måste vara snygga ? Missförstå mig rätt.... Men är det inte meningen att man ska lyssna på dem ?

Kan inte svara för TS, men för mig är utseendet på saker otroligt viktigt, speciellt om de ska stå framme hela tiden. Snygg formgivning får mig att må bra och är inspirerande helt enkelt. Saker som ser fula eller billiga ut får mig att tappa gnistan lite.

Givetvis ska det låta bra och vara funktionellt också. Men det ena utesluter ju inte nödvändigtvis det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står jag och väljer mellan två likvärdiga monitorer där den ena är ful och den andra snygg så är ju valet givet...

För min del händer det att jag väljer saker som ser bättre ut framför de som låter lite bättre. Det är frågan om en helheltsupplevelse liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del händer det att jag väljer saker som ser bättre ut framför de som låter lite bättre. Det är frågan om en helheltsupplevelse liksom.

Japp, jag förstår absolut hur du tänker. Om det skulle gälla en gitarr eller en bas så skulle jag gå MYCKET mer på utseendet. Monitorerna är jag inte lika petig med...

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte svara för TS, men för mig är utseendet på saker otroligt viktigt, speciellt om de ska stå framme hela tiden. Snygg formgivning får mig att må bra och är inspirerande helt enkelt. Saker som ser fula eller billiga ut får mig att tappa gnistan lite.

Givetvis ska det låta bra och vara funktionellt också. Men det ena utesluter ju inte nödvändigtvis det andra.

Verkligen, formgivning är otroligt viktigt för mig, jag vill ha ett rum att inspirerar och trivas i. Ett par fula monitorer med skrikande led-lampor på framsidan ovanpå ett kontorsskrivbord i skidstugeträ skulle jag inte lyckas skapa någonting med...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Verkligen, formgivning är otroligt viktigt för mig, jag vill ha ett rum att inspirerar och trivas i. Ett par fula monitorer med skrikande led-lampor på framsidan ovanpå ett kontorsskrivbord i skidstugeträ skulle jag inte lyckas skapa någonting med...

Way to go!

Är det snyggt att se på blir det roligare att jobba!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...