Jump to content
Annons

Visa stereokanaler som mono

Recommended Posts

dgn (oregistrerad)
Postat

Ser rubriken konstig ut? Jag har för mig att man i cubase kunde visa samplingar som en monosampling. Dvs bara visa en vågform med kanalerna kombinerade istället för en rad för höger och vänster i sequencern. Jag har hittils aldrig behövt se båda kanalerna för att se vart i samplingen jag befinner mig och när man har många spår i arret så skulle det underlätta om man kunde hålla varje spår med samplingar ganska litet på höjden och ändå hitta rätt. Ungefär som när man spelar upp previews ur sitt samplingsbibliotek. När man letar samplingar och vill hoppa runt i den bland intressanta 'peakar' så hittar man även fast den inte visar båda kanalerna i previewn på en stereosampling. Går detta att göra även i ableton? Kan inte hitta något om det i manualen så jag misstänker att det inte går. Google gav inget heller, så jag provar här.

• 4 veckor senare...
Annons
dgn (oregistrerad)
Postat

Har insett att detta inte går. Det kanske kommer i någon nyare version. I logic, cubase, FL studio (som även har några andra mycket intressanta sätt att visa samplingar) och Bitwig känns det självklart.

Aja, håller tummarna 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.