Trollet85 Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Hej! Är bara lite nyfiken vilka DAW:s och plugins ni använder till eran produktion. Det är inte meningen att det ska bli en diskutionstråd om vad som är bäst, utan om vad ni använder. Jag använder: DAW:s: MAGIX Music Maker 2013 Premium FL Studio 11 Garageband iOS PLUGINS: NI Massive Nexus Sytrus 3x OSC + diverse effekter till FL Studio 11. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olympia Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 (redigerat) DAW Cubase 7.5 Pluggs East West-biblioteken Ezdrummer Superiordrummer 2 Ezmix 2 Ezkeys Guitar Rig 5 Samt Cubase inbyggda Inga crackade grejer..gött och rätt att köra ärligt 🙂 🙂 Redigerat 14 mars 2014 av Olympia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 DAWs: Cubase 7.5 Reason 7 Machine mkII med Abbey Roads 60's Drums, Dark Pressure, Drop Squad, Electric Vice, Helios Ray, Platinum Bounce, Transistor Punch, True School VSTi: Synths: Dimension Pro Z3ta+2 Reaktor 5, Razor Rapture Padshop Pro Retrologue Chromaphone Iris Omnisphere Element Halion Sonic SE Massive Kontakt 5, Retro Machines, YouKnow6, OBXd Wusik Station 7, Viral Outbreak, VS Resurrection, OB Resurrection, Ambient Drums AAS Journeys Cableguys Curve II Piano: SampleTekk, Black Grand Ambience, The Emperor, The Black EZ Keys, Classic Electrics, Classic Keys, Grand & Upright Cinesamples, Piano in Blue v2 Moddart, Pianoteq 4 Imperfect Samples, Steinway Walnut Grand Complete XLN Audio, Addictive Keys Orchestra: EWQL Symphonic Orchestra Platinum Plus Drums: Superior Drummer ,( NY studios 2, Metal Foundry, Custom&Vintage, Vintage Rock, Americana, Classic, Claustrophobic, Nashville, Number 1 Hits, Latin Percussion, Jazz, Twisted, Rock Solid, Pop!, Metal Machine, Rock!, Metal!) DrumLab Guitars: AAS Strum Electric GS-1 Scarbee Funk Guitarist OT Evolution Strawberry Guitar Wavesfactory, StrumGTR, PowerGuitars Ambient Guitars Trash DI Guitars 8Dio Songwriting Guitars 8Dio Strummer electric Shreddage 2 OT Evolution Acoustic Guitar OT Slide Acoustic Bass: Scarbee PreBass DAT Repetitive Bass OT Evolution Cherry Electric Bass OT Evolution Electric Bass- Rick Scarbee Rickenbacker VST: GTR 3,5 Line6 Pod Farm 2,5 Amp Farm Guitar Rig 5 Pro Waves Gold Bundle, CLA bundle, NLS, Vocal Rider, H-EQ, Lo-Air T-Racks Deluxe Soundtoys Echoboy, Little Microshift D16 Silverline SKnote StripBus, Xtrim Slate Digital FG-X MixControl Pro Melda Prod. StereoSpread Valhalla Vintage Verb Izotope Ozone 5 Advanced Izotope Trash 2 Eventide StereoRoom Filtershaper, Volumeshaper, Midishaper 2CAudio B2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Auria med diverse Fabfilter och PSP plugins. (Använder även Garageband, och ibland MusicStudio 2.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Garageband och reaper Med en del wavespluggar som jag köpte på superrea 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gromit Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Precis skaffat Logic Pro X + Komplete Elements : ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Cubase 7.5 NI - Komplete 8 plugins en massa.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Guitars: AAS Strum Electric GS-1 Scarbee Funk Guitarist OT Evolution Strawberry Guitar Wavesfactory, StrumGTR, PowerGuitars Ambient Guitars Trash DI Guitars 8Dio Songwriting Guitars 8Dio Strummer electric Shreddage 2 OT Evolution Acoustic Guitar OT Slide Acoustic Vilka tycker du är bäst/använder mest och varför? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Boy Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Win XP Cubase SX2 Pluggar UAD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Vilka tycker du är bäst/använder mest och varför? 🙂 Orange Tree's alla bibliotek samt Shreddage II Har absolut mest variation och spelbarhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 (redigerat) DAW: Reaper, har även Logic använder den sällan. Plugins instrumment: Dimension Pro Z3ta+2 Reaktor 5 Rapture Padshop Pro Iris Omnisphere Massive Kontakt 5, Gladiator Zebra 2 Zebra HZ Arturia: ARp2600 Arturia: CS 80 Arturia: Jupiter 8 Arturia: Mini V Arturia: Modular V Arturia: Oberheim Arturia: Prophet Arturia: Wuriltzer Arturia: Spark Vintage Alchemy Trilian Diva Addictive Keys Pianofaq Stylus Rmx Idrum Geist Addictive Drums Har mer också, men dom här var som jag hade installerat på datorn just nu. Redigerat 14 mars 2014 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mugglan Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 (redigerat) Daw: Cubase 7 (borde kanske uppgardera till 7.5?) Logic pro 9 + NI - komplete 9 Pluggar: Bl.a Waves, soundtoys, sausage fattener Redigerat 14 mars 2014 av Mugglan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Kul att veta hur mycket som är crackat... 😎 Mohaha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robert Smedberg Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Kul att veta hur mycket som är crackat... 😎 Mohaha! Inte ett dugg. De med anonyma användarnamn kanske kan skylta med piratvaror öppet. Jag tycker det är självklart att betala för det man använder. Jag har till och med köpt Reaperlicens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Även jag, är allt betalat för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gromit Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Samma här, pröjsat rubbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cathrine Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Sonar X2 Producer Edition. (Ska uppgradera till X3 när jag får råd. :-) Native Instruments 7 Komplete Liquidmix 32 (jag vet, det är hårdvara oxå.) Kjaerhus Audio Golden Peakpressor (på bussar) BBE Sonic Sweet (men kör 882i på masterbussen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Cubase 6.0, har av ngn. anledning trott att vi kör 6.5? Skall väl få tummen ur och uppgradera till 7.5 medans det inte kostar för mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 (redigerat) Pro tools 11 HDX för min del. Mycket pluggar, men använder mest från waves, plugin alliance och Celemony :-) Mvh Anders Redigerat 15 mars 2014 av Gizmozis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 (redigerat) Inte ett dugg. De med anonyma användarnamn kanske kan skylta med piratvaror öppet. Jag tycker det är självklart att betala för det man använder. Jag har till och med köpt Reaperlicens. Japp, jag håller med dig fullständigt. Det sitter ju trots allt människor och utvecklar schyssta pluggar åt oss, dom ska ju såklart ha lön för sitt arbete. Sen kan man ju tycka att vissa tillverkare tar LITE VÄL mycket betalt ibland, men det är en annan diskussion... ☺️ Redigerat 14 mars 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 14 mars 2014 Dela Postat 14 mars 2014 Har Tracktion, Garageband och Logic Pro X men just nu använder jag bara Logic. Förutom pluggarna som följer med Logic så använder jag EQ/Kompressor Wavearts Trackplug 5 Fabfilter Pro-Q Fabfilter Pro-C Fabfilter Pro-DS Gitarr Scuffham S-Gear Trummor Superior Drummer 2 EZ Drummer Piano Imperfect Samples Braunschweig Upright Piano Stråkar Embertone Friedlander Violin Embertone Blakus Cello Embertone Intimite Strings (Har ni inte kollat in Embertones stråkar så gör det. Sjukt bra solostråkar till riktigt bra pris.) Synth Arturia Analog Lab GForce Minimonsta GForce M-Tron (ok, ingen synth men iaf) Sen har jag ett gäng samplingsbibliotek som jag samlat på mig under åren. Även om jag tycker det är kul att testa en massa nya pluggar så köper jag sällan några. Försöker hålla saker så minimalt som möjligt, och det mesta jag behöver finns redan i Logic dessutom. Men jag kommer nog lägga till ett par UAD-pluggar när jag får Apollon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 (redigerat) Reason 7 är arbetshästen. Äger några andra DAWs men använder inte dessa längre, kör dom ibland för att kunna köra AD Drums och AD keys samt impulsfiler av reverb ihop med Reason. Redigerat 15 mars 2014 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Acid, Soundforge, Vegas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 (redigerat) Cubase 7.0. Diverese EastWest bibliotek till det. 🙂 (PLAY må vara störande, men samplingskvalitén av EastWest är fantastisk.) Redigerat 15 mars 2014 av Gerterface Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Jag använder reaper. Bästa hitmaskinen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trollet85 Postat 15 mars 2014 Trådstartare Dela Postat 15 mars 2014 Tack för alla svar! Det var jättekul att få veta vad alla har för DAW:s och plugins, och det var bra att det inte blev en så stor diskussion om att piratkopierat inte är bra!! Ni får gärna fortsätta med att skriva vad ni har och använder, det verkar som om de flesta i skrivande stund använder Cubase som DAW. // Trollet85 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Logic? Heter det så för att det är logiskt o enkelt att förstå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Njaaa...det är tysk humor/ironi.... 🙂 Misstänkte det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Logic? Heter det så för att det är logiskt o enkelt att förstå? Jag har jävligt många vänner som hävdar det. Själv tycker jag att Cubase är LÅNGT mer logiskt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 (redigerat) Presonus Studio one pro. Reason 7 vst: Nomad Facktory :The Box. Pod Farm 2.5 Platinium Peawey Revalver 3.5 Amplitube 3 Vsti: Sylenth Synt .Magisk Synt Ahh Glömde ju ! SD 2.0 Custum & vintage pack Joe Barresi Evil Drums pack AD Ez-drummer Ssd 4.0 Tjipp Redigerat 15 mars 2014 av Hemmpe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.