Godspeed Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Hej! Jag har spelat skivor, sjungit och spelat gitarr i snart 15 år och har ett oerhört bra öra för musik. På den vägen har jag skapat mig ett oerhört brett nätverk med allt från superstar-djs till nattklubbschefer, men skit i det. Jag har gjort en hel del deephouse/elektroniska tracks och säkert 100 låtidéer på lager, och det är bra melodier och kan bli riktigt stora. Dock besitter jag inte den strukturerade och ljudbildliga ådran så bra. Nu söker jag någon där ute som kan hjälpa mig att ta mina låtar ljudmässigt och strukturmässigt till nästa steg! Tjänster och gentjänster är någonting jag har som filosofi. För den hjälp ni ger mig kan jag erbjuda att ta del av mitt nätverk (raka vägen till de största skivbolagen) samt typ 50% på studioutrustning. Är inte det intressant så får jag självklart dega er! Holla back om ni känner att ni passar in på beskrivningen! /M
KPeterF Postat 14 mars 2014 Postat 14 mars 2014 Intressant! Jag har en treårig högskoleutbildning inom Musik och ljuddesign och är väldigt intresserad utav just EDM. Jag har bland annat fått stipendium på 15 000kr för mina musikaliska kunskaper. Gjort många projekt själv, i olika stilar, och med andra som är på väg att släppas. Är just nu anställd som studioansvarig dvs. att jag proddar, spelar in och mixar åt det företaget. PM:a gärna din mejl så kan vi snacka mer. /Peter
Godspeed Postat 14 mars 2014 Trådstartare Postat 14 mars 2014 Tjena Peter! Tack för ett snabbt svar. Låter ju sjukt fett med stipendium och framförallt utbildningen. I dagens "djungel" gäller det verkligen att besitta det ljudtekniska och det "kreativa" för att ta sig fram och sticka ut. Man kan väl säga att jag är en marknadsförings snubbe som har bra kontakter med Djs runt om i sthlm. Jag har också ett öra om vad som är bra och dåligt, samt en kreativ ådra hur man skulle kunna göra det riktigt grymt. Dock är den ljudtekniska bilden katastrof =) Har du ngn soundcloud eller ngt man kan kika på? Vilka influenser har du just nu inom musik och EDM? Vart är du bosatt just nu? Det här kanske kan bli bra! Simma lugnt Martin /M
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.