Jump to content
Annons

Buggfixpremiär för Propellerheads?


Lindeberg

Recommended Posts

Återigen; Reason 1, 2 och 2.5 krävde inga buggfixar

Jodå, såväl Reason 2.0 som 2.5 hade buggar också... och Propparna bekräftade dem.

T.ex. att automationen inte lästes från takt 1, men från 1/64-del in i takt en vaknar det till. Eller om man hade sequencern löskopplad i sin "Custom Default song" kunde Reason gå ner osv.

Mest småsaker alltså. Och antalet användare som ens frågade efter buggfix kan jag räkna på mina fingrar! 😎

Det är samma sak med Reason 3.0. Vad gäller de nya buggarna så är det nog inte många procent av användarna som skulle stöta på dem. 🙂

3.01 kommer väl att fixa de här buggarna och förmodligen även förbättra programmet ännu mer.

Vi kanske ska hålla isär fenomenet buggar och buggfixar. Buggar finns i all mjukvara vi använder. Men mycket mjukvara behöver inte buggfixar. En del buggar märks aldrig!! Andra buggar är allvarliga och det släpps ut akuta buggfixar (läs MS Windows).

"Reason 1, 2 och 2.5 krävde inga buggfixar" - det håller jag med om. Men buggarna fanns. Jag skulle nog inte säga att 3.0 har ett stort behov av brådskande buggfixar heller.

Det finns bara en sak jag är förvånad över! Buggarna i 3.0 är en aning allvarligare och borde, i mina ögon, vara mer märkbara än tidigare buggar. Därför är jag förvånad att de lyckades glida förbi betatestarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
"Reason 1, 2 och 2.5 krävde inga buggfixar" - det håller jag med om. Men buggarna fanns. Jag skulle nog inte säga att 3.0 har ett stort behov av brådskande buggfixar heller.

För mig är skillnaden gigantisk; Reason 3 kraschar ju för guds skull. Har aldrig hänt förut.

Jag tänker inte gnälla över alla fel och brister i R3, trots allt är programmet fantastiskt och oändligt mycket mer stabilt än det där andra programmet jag kör...

Men tro mig - listan över saker som inte funkar är lång, med betydligt fler punkter än de sju som Propellerheads presenterar på sin hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...