Jorydberg Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Hej! Jag heter Johanna och är en 23-årig tjej bosatt i Stockholm. Sedan några år tillbaka har jag DJat lite fram och tillbaka men började i somras också att prodda. Jag är fortfarande grön när det gäller produktion men kommer inte ge mig förrän jag kan göra grym musik. Så nu skriver jag här eftersom jag letar efter en, eller kanske två, människor att samarbeta med/starta något slags artistprojekt. Självklart är det kul att bara bolla idéer med folk, men det jag är ute efter just nu är en person/personer som också söker folk att jobba ihop med och verkligen satsa på den musik vi kan skapa ihop. När det gäller musikstil så lutar jag mest åt electro/house/pop-hållet. Krewella är stora förebilder men diggar också det mer poppiga Icona Pop-ljudet. Det är svårt att säga exakt vilken musik jag vill göra, tror man behöver sitta ihop och jobba lite för att se om intressena går ihop. Jag sjunger lite också, ingen helt amazing röst men den funkar 🙂 Jobbar i Logic kan tilläggas. Så: Är du ute efter en musikpartner, med fördel bor i Stockholm, och vill snacka lite mer? Släng iväg ett mail till: jorydberg@gmail.com så kan vi snacka mer där och jag kan skicka mina små alster som jag knåpat ihop. Vi hörs! Johanna 1
Erik Carlsson Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 Hej Johanna! Blev mycket nyfiken på att lyssna på det du gjort av ditt inlägg. Kan nog komma med lite tips och idéer och förhoppningsvis hjälpa dig lite på traven! Lägg gärna upp en länk här i tråden på något du gjort då det blir enklare för folk som bara tittar förbi att nappa(Folk är lata) 🙂
Martin Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 (redigerat) hej yohanna 😄 glöm inte o kolla på filmer om musik, böcker om musik, och böcker om att mixa. och köp många olika högtalare och lyssna på musik i. det lär du dig sjukt mycket på. produktionsteknik är bara nötande. men själv teorin och förståelsen måste du experimentera och lyssna dig fram till. get going! jag vill höra din musik fan, jag glömde bort att jag börjat använda fb igen så jag addar dig där igen om jag minns vad du heter. jag tror jag skrev till dig för ett tag sen. Redigerat 12 mars 2014 av Martin
Cathrine Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 Hej Kul med fler tjejer som gillar att prodda musik! Själv är jag 33år (hu!) och har producerat dansmusik länge och väl, men har endast på senare dar tagit upp DJ'ing. (Och behöver lite hjälp med det.) Jag har däremot samlat på mig en rätt rejäl studio samt nördat in mig ordentligt i eq, kompression, maximizers, bassducking och även låtbyggnation samt struktur. Jag har lite låtar uppe på Soundcloud. Det är lite mer åt club-hållet, men ändå lättlyssnat. Även folk som normalt sett inte lyssnar på dansmusik brukar gilla det, vilket jag ser som positivt. ;-) Mitt måtto är att det ska vara dansvänligt OCH lyssningsvänligt. Det ska funka i vardagsrummet och även på dansgolvet. :-) / Cathrine
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.