Lars Danielsson Postat 10 mars 2014 Postat 10 mars 2014 Gibsons kombinerade sex- och tolvsträngade elgitarr odödliggjordes av Led Zeppelins Jimmy Page, som brukade använda den till Stairway To Heaven under konserter. Den SG-baserade modellen släpps nu i en begränsad utgåva från Gibsonkoncernens budgetmärke Epiphone, under namnet Ltd. Edition G-1275. Den kommer till Sverige framåt sommaren, till ett pris av 8 699 kronor. Tillverkare: Epiphone (www.epiphone.com) Kontakt: Luthman TTS (www.luthman.se) Klicka här för att visa nyhetsartikel
Guitar Nilsson Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Undrar vad den väger? Kanske inte så mycket ändå? Vissa Les Paul är kanske tyngre? MIn Enhalsade o Enmickade Epiphone SG känns i vikten som en pingpongracket…
laban1 Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 När ska man ha en dubbel-halsad, måste vara bara för live bruk förstås. Vilka låtar behöver man en sån, stair way to heaven? någon fler?
Bullerbyn Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Har för mig att jag läste om ett trick som Ace frehley gjorde med en dubbelhalsad. Full spett på den sexsträngade och så hade han tydligen fixat så att tolvan var stämd i öppet ackkord till det han spelade på sexan. Så att tolvan helt enkelt ringde med i spelet. Tydligen ngn. grej han gjort i studion.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.