Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada.

Sitter här och spelar in, har gjort "loop" med ett gittar riff i 2 takter så jag spelar in om o om igen och sen flyttar filerna på samma spår, men jag får ett konstigt klick ljud när jag sätter ihop wavefilerna, det låter grymt störande.

Bifogar en mp3 fil så ni kan höra. precis mellan 6 o 7 sek som det kommer

blir så på nästan alla speår jag test.

Tacksam för hjälp 🙂

/Da King

klick.mp3

Annons
Postat

Fade in/out på filerna kan hjälpa, även vad det nu heter att den ska klippa filer där amplituden är noll men minns inte namnet i Cubase.

Postat

Detta kan vara lösningen på ditt problem. CrossFade.

• Gilla 1
Postat

Du kan justera Cross-fade tiden också, tycker jag är nyttigt, även flytta framåt och bakåt något i tid när faden sker. Tänk på att du dock måste ha ett överlapp med denna metod med ljudfilerna, kan inte ligga kant i kant med denna medtod.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Är det nåt, några enstaka ackord/toner som är lite för off så funkar det även att kvantisera dem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.