Jump to content
Annons

Hur löser jag mina problem? Några frågor ...


Blue

Recommended Posts

Hallå! Jag är nybörjare när det gäller musikproduktion. Jag har precis börjat göra min första låt.

Jag är 14 år gammal och vill nå ut med min musik mm...

Tycker ni att det är försent att börja när man redan är 14år? För dom flesta som lyckats började när dom var yngre...

Sedan tänkte jag också fråga: Kommer det påverka mig negativ om jag inte spelar något instrument eller inte kan ackord & teori?

Jag tänkte att det kanske är värt att lära sig spela piano...

Dela med era tankar och funderingar..

När det gäller utrustning så har jag:

Midi klaviatur, Dator, DAW, Ljudkort, Hörlurar.

(DAW: Logic Pro X)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, det är nog inte försent. Men ju senare du börjar, desto fler timmar måste du ju lägga ner för att komma ikapp. Att spela instrument kan underlätta, speciellt i låtskrivande. Ska du knappa in någon ton i taget och sen sätta ihop dem, spela upp, osv för att testa bara små idéer så ödslar du mycket tid jämfört med att bara spela grejer rakt upp och ner. Musikteori är ett bra sätt att skapa en intellektuell förståelse till musik, men är inte nödvändigt. Det finns dock få, om några, skäl till att inte lägga ner tid på att lära sig i alla fall grunderna om ackordslära, skalor och tonarter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)