rainydays Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Sen tänkte jag att det handlar ju om att man gör detta för skojs skull. Då är det ju tråkigt att sitta och spara pengar. Ja jisses, har man inte råd inom rimlig tid så är det ju mycket bättre att satsa på något lite billigare tills vidare så länge det ger något man blir hyffsat nöjd med. Man får göra det bästa med det man har inom räckhåll liksom.
Jaker Postat 13 mars 2014 Trådstartare Postat 13 mars 2014 Det är märkligt hur man kan tappa fokus när GASen slår till. Men jag räknar ändå med att slå till på en audient va det lider. Om jag nu inte lägger alla pengar på nya kapslar till alla mickar. jag har en tendens att snöa in både här och där.
Jaker Postat 21 mars 2014 Trådstartare Postat 21 mars 2014 Efter att jag fick hem Behringer jag köpt utförde jag ett litet test. Jag vet inte om det beror på att denna var av annan årsmodell än den förra men den va inte alls lika kass som den förra. Jag spelade min sax med 4 olika mickar i behringern. saffire preampsen och min pre73. Självklart va pre73an bäst. Men ada8000 var inte kattskit faktiskt. Däremot va preampsen i mitt saffire kort rent av pinsamma. Jag försökte ställa nivåerna lika med hjälp av mätare men varje gång blev jag förvånad när jag lyssnade. Det kändes som det fattades massor i min saffire. Märkligt. det är ju samma preamps i hela saffire serien och en octopre mkII går ju lös på 4000. Just nu är jag nöjd att jag inte la dubbelt så mycket på en begagnad focusrite.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.