Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har ett Focusrite 18i20 till en ny Lenovo, usb2 kabel, har usb 3 kontakt i datorn.

Är det möjligt att byta ut usb 2 kabeln till usb 3 för att få lägre latency?

Usb 2 har ju rätt låg fart (60mb/s) mot usb3 (625mb/s), det borde väl få ned letancy en hel del?

Sitter inte vid datorn nu, men har för mig att det ligger på 10ms i latency, vilket jag tycker känns alldeles för högt.

Eller hur ska man kapa fördröjningen?

Annons
Postat

...Eller hur ska man kapa fördröjningen?

Latencyn bestäms av den buffersize du sätter i ljudkortet,

mindre buffer ger lägre latency.

Postat

Eftersom ljudkortet bara har USB2, så spelar det ingen roll, utan kommunikationen kommer fortfarande att vara USB2, även om porten i datorn är USB3.

Ja, ser det nu också, Usb 2.0 audio interface.

Latencyn bestäms av den buffersize du sätter i ljudkortet,

mindre buffer ger lägre latency.

Ska ta och kolla lite mer när jag kommer hem, men vad är normal latency för ett usb2 interface?

Datorn är det inget fel på, 16gbram och i7, det lär väl var tillräckligt för det mesta?

Postat

10ms roundtrip är ganska normalt för Scarlett vad jag vet. Det brukar gå att pressa dem något lägre men inte utan problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.