Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Yes, jag håller på och städa upp i en distad synth.

Tagit bort allt skit i botten, dragit ner i midsen och ljudet har kommit fram mer utan att tappa sin karaktär. Men de är fortfarande någon nasty i den. Den blir jobbig att lyssna på efter et tag, jag hittade en plats i toppen där de lät skrikigt och cutta men fortfarande är där något som inte låter helt 100, var kan jag kolla mer med EQ tror ni?

Tack!

Annons
Postat

Ljudexempel?

Postat

Är det en synth du förändrar med nåt filter över tid eller är det mer ett statiskt ljud så kan du väl bara svepa lite med en eq med smalt Q-värde och kolla om det liksom sjunger lite väl mycket nånstans och sen bara dra bort det?

Postat

om du tar bort synten helt så försvinner oljudet ! prova sedan ett instrument tex gitarr.

DrrrroooBABABADISCH! Höahöahöa!

Postat

Har inte hört något ljudexempel, men varför inte kolla på programmeringen av synthljudet och ändra något där först?

Postat

Är det en synth du förändrar med nåt filter över tid eller är det mer ett statiskt ljud så kan du väl bara svepa lite med en eq med smalt Q-värde och kolla om det liksom sjunger lite väl mycket nånstans och sen bara dra bort det?

+1, Har du kollat det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.