Mookie80 Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 Hej, Jag har fått 7 st flyttkartonger med club / techno (tex anjunabeats, positiva, nukleuz & Paul van Dyk mfl) vinyl skivor. Finns det något värde i dessa skivor?? eller är det bara att kasta?? M
Electricwizard Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 kasta dem inte, kanske inte mycket värt men bättre att skänka dem till någon som vill ha dem.
thegrreat1 Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 (redigerat) Finns folk som vill köpa, så kasta inte vinyl skivorna. Redigerat 3 mars 2014 av thegrreat1
Claes Holmerup Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 Såg häromdagen en Blocket-annons där någon ville sälja runt 500 vinylskivor för 50 papp. Det är nog ingen som är så galet nostalgisk att de betalar så mycket, men ändå... 😉 Det brukar säljas vinylskivor på loppis för typ 5:-/st eller något, så visst finns det väl något lite värde i dem och blir några kronor om man har ett gäng och lyckas hitta köpare.
Mookie80 Postat 3 mars 2014 Trådstartare Postat 3 mars 2014 Finns folk som vill köpa, så kasta inte vinyl skivorna. Tack, har du något tips på var??? Om inte på denna sida förstås...
Mookie80 Postat 3 mars 2014 Trådstartare Postat 3 mars 2014 Såg häromdagen en Blocket-annons där någon ville sälja runt 500 vinylskivor för 50 papp. Det är nog ingen som är så galet nostalgisk att de betalar så mycket, men ändå... 😉 Det brukar säljas vinylskivor på loppis för typ 5:-/st eller något, så visst finns det väl något lite värde i dem och blir några kronor om man har ett gäng och lyckas hitta köpare. Tack, Det är typ 900 skivor 😳 (mest maxi singlar) och helst i så fall vill jag sälja alla på en gång. Önskar få tips om vart.
LeStud Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Tack, Det är typ 900 skivor 😳 (mest maxi singlar) och helst i så fall vill jag sälja alla på en gång. Önskar få tips om vart. Sätt ut en annons på blocket så får du säkert svar.
LeStud Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Såg häromdagen en Blocket-annons där någon ville sälja runt 500 vinylskivor för 50 papp. Det är nog ingen som är så galet nostalgisk att de betalar så mycket, men ändå... 😉 Det brukar säljas vinylskivor på loppis för typ 5:-/st eller något, så visst finns det väl något lite värde i dem och blir några kronor om man har ett gäng och lyckas hitta köpare. Bra vinylskivor går ofta för betydligt mer än 5 kronor även på loppisar. 50.000 för 500 vinylskivor ger ett snitt på 100 kronor styck, låter som rätt mycket men det räcker om det finns säg 50 rikitga rariteter så kan 50 papp för 500 vinyler vara ett riktigt fyndpris.
Hellpig Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Finns ju gott människor som gått "tillbaka" till vinyl så är det bra skivor kan du garanterat sälja dem.
P3t3r Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Finns ju gott människor som gått "tillbaka" till vinyl så är det bra skivor kan du garanterat sälja dem. Menar du grottmänniskor eller gott om människor? 🙂
Peter Roos Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=vinylskivor+köpes+i+stockholm&gbv=2&oq=vinylskivor+köpes+i+stockholm&gs_l=heirloom-hp.3...1873.14929.0.15975.29.16.0.13.13.0.387.2542.5j6j4j1.16.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..9.20.2584.Hub8ziOtrKQ
Måsart Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Det finns säkerligen en skapligt stor marknad för dina plattor. Slänga är det sista du ska göra!
chiptraxxx Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 1-100kr styck gissar jag 🙂 Eller 2000 för rubbet, gissar bara på feeeling.
Hellpig Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Menar du grottmänniskor eller gott om människor? 🙂 Hihi, bommade nog ett "om" där nånstans.
Mookie80 Postat 4 mars 2014 Trådstartare Postat 4 mars 2014 Det finns säkerligen en skapligt stor marknad för dina plattor. Slänga är det sista du ska göra! Tack, bra att veta! Nu måste jag bara hitta någon som vill ha dem. 🙂
Mookie80 Postat 4 mars 2014 Trådstartare Postat 4 mars 2014 http://www.google.se...584.Hub8ziOtrKQ Tack, Har kollat runt på dem sidorna men dem vill bara ha 60, 70-tals skivor! 🙁
Mookie80 Postat 4 mars 2014 Trådstartare Postat 4 mars 2014 1-100kr styck gissar jag 🙂 Eller 2000 för rubbet, gissar bara på feeeling. förhoppningsvis en bra feeling... intresserad? 😉
LeStud Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 (redigerat) förhoppningsvis en bra feeling... intresserad? 😉 Om du bor i Stockholm så kan du ju ta med dom eller en påse i taget till Skivbörsen på St. Eriksgatan 71 de köper in nästan allt eftersom de har kunder som samlar på det mesta i Vinylväg. Redigerat 4 mars 2014 av LeStud
Peter Roos Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 (redigerat) Tack, Har kollat runt på dem sidorna men dem vill bara ha 60, 70-tals skivor! 🙁 Trist! :-( Släng skiten, hade jag gjort. Finns så mycket dans-musik ändå;-) Redigerat 4 mars 2014 av Sleap
Mookie80 Postat 4 mars 2014 Trådstartare Postat 4 mars 2014 Trist! :-( Släng skiten, hade jag gjort. Finns så mycket dans-musik ändå;-) jaha,,, verkar vara så många olika bud nu 🤪 . Några säger kasta andra säger sälj... 😳 Hade hoppas på att någon kanske vill ha dem för en billig peng. 😉 Man kan aldrig få för mycket dansmusik.... 😄😉
Signia Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 (redigerat) Jag hade kanske 50 LP-skivor. Letade rätt på dom ja ville ha kvar som CD eller online. Och dom som inte gick att hitta spelade jag in i datorn direkt från skivtallriken. Sen slängde jag allt. Kan inte tänka mig att folk som söker beats och 'coola grejor' på LP-skivor skulle börja sampla Europe, Dio, Wasp, Björn Skifs, tycka det är as-vintage och coolt som fan. Då skulle ja bli mörkrädd. Redigerat 4 mars 2014 av Signia
LeStud Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Jag hade kanske 50 LP-skivor. Letade rätt på dom ja ville ha kvar som CD eller online. Och dom som inte gick att hitta spelade jag in i datorn direkt från skivtallriken. Sen slängde jag allt. Kan inte tänka mig att folk som söker beats och 'coola grejor' på LP-skivor skulle börja sampla Europe, Dio, Wasp, Björn Skifs, tycka det är as-vintage och coolt som fan. Då skulle ja bli mörkrädd. Björn Skifs har det ju faktiskt samplats en del coolt från och Wasp Europe och Dio är ju sådant som säljs på börsar. Så rätt dumt att slänga bättre att ge bort i så fall.
Peter Roos Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 (redigerat) jaha,,, verkar vara så många olika bud nu 🤪 . Några säger kasta andra säger sälj... 😳 Hade hoppas på att någon kanske vill ha dem för en billig peng. 😉 Man kan aldrig få för mycket dansmusik.... 😄😉 Nä, bara skojade:-D Finns säkert nån därute som vill ha dessa skivor. Får tiden visa. Redigerat 4 mars 2014 av Sleap
MRS8 Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 släng inte! ge till secundhand eller liknande. det finns inget stort intresse av vinyl om du inte har riktiga rariteter. jag sålde min samling för en spänn stycket, vet att det var några riktigt fina men har haft de i källaren 20 år och tänkte att jag inte ville spara de i 20 år till 🙂
LeStud Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 släng inte! ge till secundhand eller liknande. det finns inget stort intresse av vinyl om du inte har riktiga rariteter. jag sålde min samling för en spänn stycket, vet att det var några riktigt fina men har haft de i källaren 20 år och tänkte att jag inte ville spara de i 20 år till 🙂 1 spänn styck? Då blev du säkerligen blåst.
SadamJR Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Jag samlade på vinyl Nästan det enda jag har samlat på. Har fått nästan allt stulet.
Mookie80 Postat 4 mars 2014 Trådstartare Postat 4 mars 2014 släng inte! ge till secundhand eller liknande. det finns inget stort intresse av vinyl om du inte har riktiga rariteter. jag sålde min samling för en spänn stycket, vet att det var några riktigt fina men har haft de i källaren 20 år och tänkte att jag inte ville spara de i 20 år till 🙂 Jag har fattat det... 🙁 och när man kollar på blocket annonser ser man att intresset inte är så stort för just den schanger som nu finns i mina lådor. 😕 Hoppas att intresset kanske skulle finnas på detta forum 😉 Tror säkert det finns lite techno/club rariteter i några av dessa lådor 😄😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.