Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena. Fick tag på en billig Pearl-puka för ett tag sen, och skulle behöva hjälp att, framför allt datera, men även värdera den. Hur ska jag gå till väga för att lyckas med detta? Kan inte hitta på något serie-nummer, men ska kolla noggrannare.

Anledningen till att jag blev sugen på att värdera den är för att jag inte kan hitta någon hållare till den, och på min lokala musikaffär sa dom att stativhållet på pukan tyder på att den är rätt gammal.

post-37408-0-75771200-1393757550_thumb.jpg

post-37408-0-09301200-1393757593_thumb.jpg

Här är en bild på hålet. Det är egentligen det enda jag har att gå på. När använde Pearl denna anordning?

Tack på förhand.

post-37408-0-98193600-1393757622_thumb.jpg

post-37408-0-43152800-1393757718_thumb.jpg

Annons
Postat

En Pearl Deluxe tror jag, 70-tal. Värde ingen aning. Kolla in på www.pearldummersforum.com och fråga där.

ja Deluxe. tidigt 70-tal(runt -72). Marine pearl klädsel.

Det synns på badgen och stämhusen, bara deluxe som har dessa.

pukarmen ser ut som en blandning mellan yamaha och modern pearl, altså med 8 kantigt järn i stället för grova rör.

Tror att Deluxe var lite som Peral export, fanns även dyrer Professinal och artist series.

Dock är det inte så mycket "vintage värde" på lösa pearl trummor(jämför med t.ex ludwig eller gretsch), värdet på hela set är efter skick och hur mycket vintage utseende det är. Så är det väl med dom flästa vintage set men det är större pris skillnad mellan enfärgade och typisk vintage finnsh när det gäller pearl om man jämför mot t.ex Ludwig.

Värde på pukan är jag osäker på, kanske 600-800kr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.