Jump to content
Annons

Studiodator hur mycket minne?

Recommended Posts

Omgången (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag tänkte beställa en Macbook Pro 13 med Retina skärm som jag enbart kommer använda som studiodator.

Har maxat processor och RAM men är osäker hur stor hårddisk jag behöver.

Kan välja mellan 512 GB OCH 1 TB där 1TB känns för mycket med tanke på att jag är nybörjare, + att det kostar 4400 kr extra.

så...vad tycker ni? klarar man sig på 512GB? hur mycket har ni på era respektive datorer?

Tack på förhand 🙂

Annons
Omgången (oregistrerad)
Postat

jo men sånt har jag varken lust eller ork med 😛 tänkte först se hur mycket det är rimligt och beställa rätt från början.

Postat

jo men sånt har jag varken lust eller ork med 😛 tänkte först se hur mycket det är rimligt och beställa rätt från början.

Skulle inte lägga 4k, men du kanske är tät som en bihåleinflammation? Du kan ju alltid komplettera med en extern hårddisk längre fram, men det kanske oxå blir jobbigt?

Omgången (oregistrerad)
Postat

Skulle inte lägga 4k, men du kanske är tät som en bihåleinflammation? Du kan ju alltid komplettera med en extern hårddisk längre fram, men det kanske oxå blir jobbigt?

Extern hårddisk kan jag absolut tänka mig, jag orkar ju inte med att ändra något i macens hårdvara (därav "varken lust eller ork"), och snälla håll dig till de ovan ställda frågarna om du väljer att delta i diskussionen, nu är det inte du som betalar så du får gärna föreslå det optimala.

Postat

, och snälla håll dig till de ovan ställda frågarna om du väljer att delta i diskussionen, nu är det inte du som betalar så du får gärna föreslå det optimala.

Varför inte bara vara glad för de eventuella svar du får?

Omgången (oregistrerad)
Postat

Varför inte bara vara glad för de eventuella svar du får?

Måste ha formulerat mig fel, var absolut inte meningen att verka otrevlig där och jag är förstås tacksam för alla svar jag får.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)