rockstone Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Jag har altid vart insnöad på svängig 70 talsrock typ Status, kiss, lynyrd skynyrd m.m. Men ibland hör jag riktigt bra svängiga country låtar. Tyvär kan jag inget om vad dessa artister eller grupper heter. Nu skulle jag vilja lyssna på lite country på spotify men ja vet ju inte vad ja ska söka efter, Det jag vill ha är Riktigt svängig country rock, altså ingen gammal dåligt inspelad seg country, bara modern och viktigast av allt Svänging. Vad ska jag söka efter för artister? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Dwigth Youkum kanske? Känner igen det med Status mm. Lyssnade bara på sånt förr, nu blir det mer o mer country o tom långsamma sorgliga låtar. Lyssnar jag på musik hemma är det fint med lugnare låtar, live vill jag ha ett jäkla shuffelpumpande drag om det går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Blake shelton är modern med riktigt fina produktioner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Börja med honey bee(: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Steve Earle kör en ganska rå blandning av country, folk och rock. Ofta med bra gung. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannew Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Lynard skynyrds arvtagare Blackberry Smoke 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AudioEmbryo Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Kan ju även tipsa om att det görs en country-tribute till motley crue Får man hålla utkik efter Hade ju velat höra shout at the devil i countryversion Kanske med Willie Nelson då ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Här redneck country, Tailgate South Här lite mer städad country Shawn Mullins Mer naket: Shawn Mullins – Lonesome, I Know You Too Well Här The Wreckers, lite mer country rock typ Taylor Swift... Sen finns det ju den riktigt fina countryn, bluegrass ... som oxå kan vara rejält soft Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 27 februari 2014 Dela Postat 27 februari 2014 Sången är bäst på denna! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 28 februari 2014 Dela Postat 28 februari 2014 Kunde inte låta bli...hehe... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 28 februari 2014 Dela Postat 28 februari 2014 brother dege för den mer jordnära känslan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.