Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis installerat Cubase 7. Vill spela in audiofiler f att rädda mina kassettinspelningar till digitalformat. Har Tascams ljudkort US 122 Mk 2 inställt på lowest latency. Ljudkortet är inställt som standard-media. Jag hör Youtube-ljud i ljudkortets hörlursutgång. Men audiofiler i Cubase hör jag inte. Inställning eller nåt jag missat i själva programmet? Audiofilen spelas in och jag ser grafkurvorna.

Snabbhjälp nån?

Annons
Postat

Finns väl nån monitorknapp på spåren i Cubase som man måste slå av o på

vid inspelning/uppspelning ? Ser ut som en liten högtalare tror jag.

(Kör Logic själv 😐 )

Postat

Precis det här var jag rädd för: strul strul och ännu mer strul. Jag visste att jag skulle köra fast och nu sitter jag med världens kraftfullaste musikprogram och får inget j-a ljud i det!

Postat (redigerat)

Men audiofiler i Cubase hör jag inte. Inställning eller nåt jag missat i själva programmet? Audiofilen spelas in och jag ser grafkurvorna.

Snabbhjälp nån?

Med monitorknappen (högtalarsymbol blir gul) lyssnar du på det som går in på audiospåret (inspelning)

När du vill lyssna på det som spelats in, alltså spela upp, avaktiverar du monitorknappen på audiospåret

Redigerat av laban1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.