Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu förtiden spelar jag nästan bara in jazz och akustisk musik tycker därför det är dags att byta ut grejerna. Jag har kört.

Safi0fire 24

AT 4033

Moddade china bandmickar

Ett tjog 57or

Octopre platinum

Joemeek threeq hittills. Och har då spelat in mycket rock där jag spelar allt hemma. Och lite ack trummor. Har såld mycket av det nu har bara 4033 ljudkortet och nån 57a kvar.

Jag läste en intressant artikel om hur Columbia gjorde sina jazzinspelningar på 50-talet och det är tanken jag utgår från. Dom körde uteslutande akg c12 ochneumann 49 och47. Men det har ju ingen råd med så jag tänker 2 t.bone sct800 som jag muddar skiten ur åt c12 hållet och 2 sct700 som jag siktar på 47 med. Eftersom det är kvartett jag spelar så är det utgångspunkten. En Mick per instrument. Däremot preamps står jag lite handfallen med.

Jag har tittat på spl goldmike och art PRO mp. Båda rör historier. Är det någon med lite erfarenhet som har tips på andra preamps i samma prisklass. D.v.s 4 kanaler för 6-10000. Framöver kompletterar jag nog med en ny octopre eller liknande om jag ska spela in andra sättningar eller vill ha någon extra Mick. Hur är t.ex ett rem kort i jämförelse.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.