Signia Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Instämmer med många: rör-mättnad plus parallel kompression är relevant. Eller .. "kompression" är lite fel ord nästan; är mer limiting som funkar, tycker jag. Skicka trummorna via pre-fader aux send till en buss som du lagt nån hårt ställd 1176-emulering eller Softtube FET på, eller ännu tajtare limiter om du vill. Med aux senden kan du sen styra hur mycket av varje trumkanal som ska dit. Rör-mättnad komprimerar ju och 'jämnar ut' både i nivå och klang, så den kan man lägga över hela trumbussen osv. Kiss I love it Loud låter mer som ett stort, hårt och dämpat rum, som ligger lite olika mycket på olika trummor. Ligger mycket på kicken t.ex. medan virveln ligger mycket 'närmare' och mer mosad.
BluesBoy Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Vilka inställningar "gäller" när man mosar ett trumset? Det finns ju ett antal inställningar....attack/release, ratio, threshold, knee osv osv osv. Är det snabb attack som gäller? 30 till 1 ratio? Threshold som reagerar på en nål i golvet?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.