Jump to content
Annons

2 problem el 2 lösningar?

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)
Postat

Har en MacBook Pro 2011, 2,3Ghz,12 gb minne En inbyggd SSD 120 GB samt en SATA som jag tog ur å satte i ett chassi som extern.

Jobbar med en stonerlåt nu å använder mig av Addictive Drums. Kör multi dvs 4Xstereo,8 mono.

Har 4 audiospår redo (Ampliutube 3 Custom å Logics egna Guitar/BASS designer)

Går 4 takter å Den satans "System Overload" poppar upp trots att jag freezat 4audiospår. Boven här måste ju vara dels AD å dels Ampl3.

Jag e en Noobie i detta kanske,men jag hade frstått om det rört sig om Wavespluggar osv...

Grupper kan man ju dela in i. Säger att jag lägger alla slagverk i en grupp-skulle de frigöra cpu:t?

Använder mig så lite som möjligt av "ins" å "FX" i AD å lägger basic comressorer,eq i Logic stripsen.

Ge mig ett råd...?

2:A grejen då: Har en SATA extern HD 750GB. Kan jag lägga audiofiles,fadefiles,freezefiles osv på låtar å sen när jag spelar upp låten funkar det unisont. Nånstans säger d e mig att jag spar på processor/minneskraften -än i en HD

Annons
Postat

Har du tittat närmare på om det beror på CPU eller I/O? Det finns ju en resursförbrukar-mätare i Logic och du har ju även aktivitetskontroll som kanske kan ge dig lite info om vad som skiter sig.

Anledningen till att jag frågar är för att är det CPU är det ju skitsamma hur mycket SSD du stoppar i.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.