Jump to content
Annons

Alla hårdrockare klipp av er håret.


Recommended Posts

Shit. Fick ett impulsryck nyss. Rakade av mig mitt axellånga hår. Allt låg i en fin hög på golvet. Sorgligt men underbart. Känns fritt som saudan må jag säge. Men nu ser jag förvisso utt som ett cancerfall med pubes på hakan. Men det e sånt som händer.

Tip of the day

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Shit. Fick ett impulsryck nyss. Rakade av mig mitt axellånga hår. Allt låg i en fin hög på golvet. Sorgligt men underbart. Känns fritt som saudan må jag säge. Men nu ser jag förvisso utt som ett cancerfall med pubes på hakan. Men det e sånt som händer.

Tip of the day

😲

Funderar på att starta en modeakut för förlorade hårdrockare!

Någonting i stil med fab5 kanske..... ?!?

Skyll dig själv kenny, inom några månader kommer du sälja din själ till göran persson för att få lockarna tillbaka! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Shit. Fick ett impulsryck nyss. Rakade av mig mitt axellånga hår. Allt låg i en fin hög på golvet. Sorgligt men underbart. Känns fritt som saudan må jag säge. Men nu ser jag förvisso utt som ett cancerfall med pubes på hakan. Men det e sånt som händer.

Tip of the day

🙂

Funderar på att starta en modeakut för förlorade hårdrockare!

Någonting i stil med fab5 kanske..... ?!?

Skyll dig själv kenny, inom några månader kommer du sälja din själ till göran persson för att få lockarna tillbaka! 🙂

Det är just det jag är rädd för 😲

Men omväxling förnöjer =). Ser iof ut som en replica på mr Speed himself om det nu är bra eller dåligt. Men jag lovar och svär, om en vecka så kommer jag böla ner mig.

😲

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag snaggat sidorna och behållt en hästman ala mohikan nu senast...

med lite hårspray eller annat jox i håret ser jag ut som en blandning av en raggare och en punkare..... vilket borde göra mig till en.... runkare? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag snaggat sidorna och behållt en hästman ala mohikan nu senast...

med lite hårspray eller annat jox i håret ser jag ut som en blandning av en raggare och en punkare..... vilket borde göra mig till en.... runkare? 😲

Hahaha... Shit dina formuleringar och jämförelser prickar jämt och ständigt rakt på humorknölen haha. Ligger dubbel.

Men shit mohikan. Kan jag faan inte tro om dig Jocke. Du va ju fasen en soffpotatis när vi sågs. Klockrent med bärsen och Tv-spelet desutom 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Men shit mohikan. Kan jag faan inte tro om dig Jocke. Du va ju fasen en soffpotatis när vi sågs. Klockrent med bärsen och Tv-spelet desutom  😲

Hahahaa!! soffpotatis!! jo men fan! så äre! du kör en Speed du med då Jocke 😲 med Mohawk! det är ballt!

Redigerat av Scarved
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... Shit dina formuleringar och jämförelser prickar jämt och ständigt rakt på humorknölen haha. Ligger dubbel.

Men shit mohikan. Kan jag faan inte tro om dig Jocke. Du va ju fasen en soffpotatis när vi sågs. Klockrent med bärsen och Tv-spelet desutom 😲

Hmm... jo, nog kan det väl ha varit lite soffpotatisvarning.....

Men jag skulle nog vilja hävda att det var du som gick åt hårdast på öl-fronten 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... Shit dina formuleringar och jämförelser prickar jämt och ständigt rakt på humorknölen haha. Ligger dubbel.

Men shit mohikan. Kan jag faan inte tro om dig Jocke. Du va ju fasen en soffpotatis när vi sågs. Klockrent med bärsen och Tv-spelet desutom  😲

Hmm... jo, nog kan det väl ha varit lite soffpotatisvarning.....

Men jag skulle nog vilja hävda att det var du som gick åt hårdast på öl-fronten 😲

ssshhhh... Det va fanimej pinsamt. Gjorde bort mig totalt inför dina bandpolare när jag började härja om Black Jack maskinen på pizzerian. Hälsa dem att min medicin va slut vid det tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh...vad ska jag säga...det här låter inte alls bra. 😉

Bärs, TV-spel, pizzeria, black jack etc kan jag förstå....men att skoga av vegetationen...så fullständigt...då är det allvarligt! Att man tar 30-40cm vart femte år är väl ok...men att rycka rubbet.....? 😛

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Addic du är inte ensam om att se ut som en förbrytare

..skulle snagga sidorna och slant med trimmern så jag såg ut som en krockad skata i framstupasidoläge.. så det var en split-second's fundering innan slipen körde av allt hår utom en lång svans därbak och 'stripes' på sidan..

Man ser fasen brutalare ut med stubbat hår... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ni clean-rockaren Dan Reed med bla Get to you och Rainbow child? Han var så jävla trött på att alla sa att hans framgång berodde på det långa snygga håret så han rakade av rubbet. Sen dess har han inte sålt en enda platta tror jag.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ni clean-rockaren Dan Reed med bla Get to you och Rainbow child? Han var så jävla trött på att alla sa att hans framgång berodde på det långa snygga håret så han rakade av rubbet. Sen dess har han inte sålt en enda platta tror jag.. 😆

Minns oxå BJÖRN LODIN, Six Feet Under och senare Baltimoore (med "aint no danger on the roof" ni vet...) som av mogenhetsskäl vägrade gå med på att bli nån "jävla joeytempestpastish", och följaktligen klippte ner sig i en vanlig töntfrissa inför fotosessionen. Han krävde oxå (och så blev det) att bli avbildad i profil på skivomslaget, då han inte ville försköna sig i onödan. Björn har nämligen en lite för stor näsa.

***

Dan Reed är ju för övrigt värd sin egen spalt i vart musikerhjärta... jävlar va bra han var. Och bara känd i Sverige(!). Men hur många har köpt "adrenaline sky" från 98 ... 😉 då med halvlångt hår och ovårdat skägg...

Link to comment
Dela på andra sajter

ssshhhh... Det va fanimej pinsamt. Gjorde bort mig totalt inför dina bandpolare när jag började härja om Black Jack maskinen på pizzerian. Hälsa dem att min medicin va slut vid det tillfället.

Rapporterat! 😛

De ville att jag skulle påminna dig om att ta med den på gates of metal!! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

(inte för att jag VILL göra mig fiende med 90% av forumet iofs 😱)

Lugnt.

Att vara synthare är straff nog i sig. Jag vet allt hur syntharna fungerar. Killarna ska sminka sig och inget är roligt. Ska man verkligen leva så? Nej usch säger jag. Tacka vet jag Sven-Ingvars.

Link to comment
Dela på andra sajter

(inte för att jag VILL göra mig fiende med 90% av forumet iofs 😆)

Lugnt.

Att vara synthare är straff nog i sig. Jag vet allt hur syntharna fungerar. Killarna ska sminka sig och inget är roligt. Ska man verkligen leva så? Nej usch säger jag. Tacka vet jag Sven-Ingvars.

Jag har iofs aldrig sminkat mig. Tillhör nog den lite äldre skolan av synthare 😱..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från Turkiet. Fick rådet att besöka barberare där då de skulle vara något i hästväg. Det var de. Jag beställde ursprungligen en rakning. När sessionen var slut hade det gått ca en och en halv timme. Jag hade löddrats in omsorgsfullt, rakats med gammaldags rakkniv, fått ansiktsmassage, fått håret klippt, tvättat, hårbotten masserad, rygg- och nackmassage samt att barberaren brände bort näs- och öronhår med något slags eldverktyg! För att vara riktigt säker förde han sen upp en långsmal sax genom näsborrarna och trimmade de sista flimmerhåren. Jag svär på att jag kände något klippas av i främre pannloben! Han avslutade med att massera och dra i fingrar och handflator, fantastiskt! Hela kalaset gick på ca 150 kr och då var nästan 50 kr dricks! Det mesta av mitt långa hår är dock kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Omväxling förnöjer. Dessutom är det billigt med stubb, men jag trötnade i längden så nu är det några centimeter i varje fall (fast jag fick i lite mycket grått när jag slingade det sist....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick också ett likadant ryck för 10 år sedan, dock så var det längre än axellångt.

Det är en skön känsla av befrielse =)

Mamma blev dock inte lika glad, nu när mammas lilla pojk-flicka hade

rakat av sig allt hår. Har förövrig sparat min hästsvans i en plastpåse hemma :rolleyes:

haha... tänkte sälja det nån dag till nån perukmakare.

// S

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick också ett likadant ryck för 10 år sedan, dock så var det längre än axellångt.

Det är en skön känsla av befrielse =)

Mamma blev dock inte lika glad, nu när mammas lilla pojk-flicka hade

rakat av sig allt hår. Har förövrig sparat min hästsvans i en plastpåse hemma 😉

haha... tänkte sälja det nån dag till nån perukmakare.

// S

Sälj den på Ebay. :rolleyes:

Själv har jag inget hår heller. 🙁🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen är jag helt ur tiden....

När jag äntligen får tummen ur... och börjar spara ut håret efter 10 år som korthårig rakar alla andra av sig manen.... (slaptap undantagen).....

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Har förövrig sparat min hästsvans i en plastpåse hemma 😛

Mina halvmeters-dreadlocks ligger i en låda någonstans - förseglad! så de inte krälar iväg.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...