jim Postat 10 mars 2004 Postat 10 mars 2004 Tja på er!! Jag har kjørt Nuendo 2.0 och Cubase en tid nu. Jag har precis fått Reason. Vad jag førstått så går det utmærkt att anvænda de tillsammans. Frågan e bara hur. Då tænker jag på vart man "gør, lægger" grejerna. Vart spelas grejerna in. Tex om jag vill lægga en live gitarr. Spelar man in det i cubase før att sedan flytta øver det till reason ?? Vad jag undrar e vilket program anvænder jag till vad... Mina pluggar jag har e føljande. Hypersonic Triology Stylus VG EE VG ack groove Agent Kan jag avvænda dom i reson, eller e det resons ljud som anvænds i Nuendo Tack, Jim
bonzo Postat 11 mars 2004 Postat 11 mars 2004 Japp, Reasons ljud kan användas i Cubase/Nuendo. Reason kan fungera som ett slags plug-in till Cubase/Nuendo (via ReWire som installeras automatiskt). Alla ljud som Reason kan generera kan du skicka vidare till Cubase/Nuendo. Däremot fungerar det inte tvärtom. Här finns allt du behöver veta: http://www.propellerheads.se/technologies/rewire/index.cfm
jim Postat 11 mars 2004 Trådstartare Postat 11 mars 2004 Tusen Tack...før hjælpen!! Trevlig helg, Jim
jim Postat 12 mars 2004 Trådstartare Postat 12 mars 2004 Kan jag anvønda effekter på sången som finns i reason? Jag tønkte på Reasons effekter!! Løgger sången i Nuendo !!! tack
insolitus Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 (redigerat) Ifall du lägger in den som wavfil i Reason så kan du ju det, men det går inte att köra en kanal från Nuendo till Reason. Endast från Reason till Nuendo... Redigerat 12 mars 2004 av insolitus
jim Postat 16 mars 2004 Trådstartare Postat 16 mars 2004 OK!! Jag har fått igång allt tror jag. Men anvænds syntarna etc i reason som "vanliga" pluggar i nuendo? Jag valde under output i nuendo tex BASS från reason o fick ljud o allt.. ska man spela in tex ett basspår med en reason bas i Reason. Vad jag menar e ifall Pluggarna i reason funkar som Vanliga pluggar i nuedo? Att jag bara væljer Kælla ex BAss, drumms i reason før att sedan spela in midispåren med dom ljuden i nuendo Tack PS jag har ænnu inte hunnit pløja igenom manulaen till reason DS
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.