Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hjälp behövs...

Antingen har jag fått hjärnsläpp eller så är något knasigt.

Har en liten mixer för att mata ett par kondensatormickar.

Idag kopplade jag mixerns output till en medhörningslåda (aktiv) och jag fick väldigt lite och tunnt ljud...

Var säker på att det var något fel med högtalarlådan men när jag kopplade mobilen direkt till dess input blev det åka av...

Testade sen att koppla mixern till mitt ljudkort och upptäckte att jag fick lova att sätta den på instrumentingång och boosta rejält för att få normal input gain...

Känns som mixern inte ger ut rätt nivå helt enkelt...trots att mixern visar unity gain ut så ger den , vad det verkar, väldigt låg output. Testade även in i en eq och på max ut från mixern började typ -24db lampan blinka försiktigt...

Kan någon ge mig några tips?

Annons
Postat

Det är en liten "skitmixer" från behringer q802.

Får för mig att den fungerade först ok för att sedan inte fungera...måste testa lite mer idag.

Visst ska jag få en line-signal från mixern ut...är det ungefär samma nivå som hörlursutgången?

Den fungerade bra med hörlurar dock samma fenomen när jag kopplade till nedhörningslådan...

Är precis som man tryckt in en pad men mixern har ju ingen...

Det distar om jag drar upp signalen ovanför unity men det är på låg volym nästan som att sista steget i mixern inte är med.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Beroende på vilken utgång du väljer så kan tex glappande switchar åstakomma intressanta fenomen.

Eller varför inte en klassiker, fel på kabeln. Eller om du använder någon adapter så kanske den krånglar.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.