rainydays Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 (redigerat) Om ni skulle tvingas begränsa er till att enbart använda fem effektpluggar. Vilka skulle det då bli? Motivera gärna varför ni väljer just dem! Redigerat 22 februari 2014 av rainydays
KillwithSkill Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Pultec Pro - Mördar-EQ Lexikon 224 - Bästa reverbet UBK-1 - Grym compressor, finns flera, men den här är mest allround oxå Roland RE-201 - Snyggaste delayet Dimension D - vill man ha fet bredd så... Sen finns ju VCC och VTM. Men det ser jag inte som några "effektpluggar" ...och så slår det mig att jag använder mig inte så mkt mer än dom här. 1
Die Hard (oregistrerad) Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Pultec Pro - Mördar-EQ Lexikon 224 - Bästa reverbet UBK-1 - Grym compressor, finns flera, men den här är mest allround oxå Roland RE-201 - Snyggaste delayet Dimension D - vill man ha fet bredd så... Sen finns ju VCC och VTM. Men det ser jag inte som några "effektpluggar" ...och så slår det mig att jag använder mig inte så mkt mer än dom här. Och ändå har du matat ulvarna UAD med tusentals kronor?
JohnRick Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Du inbegriper processorer i det begreppet också? Eller enkom effekter?
vmbr Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Dessa fyra använder jag väldigt ofta när jag mixar: SSLChannel CLA 1176 Ozone 5 Steinberg Datube - sjukt underskattad plugg tycker jag Den femte skulle troligen bli en delay, men har ingen direkt favorit. 1
Knicken Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Q10 - grymt lättarbetad EQ C1 Comp - snabbjobbad kompressor Rverb - mycket bra reverb DoubleDelay - cubase egna stereodelay som jag nästan alltid använder på något Cla 1176 - nice kompressor som kan åstadkomma grymt sound på allt från sång till trummor 1
rainydays Postat 22 februari 2014 Trådstartare Postat 22 februari 2014 (redigerat) Du inbegriper processorer i det begreppet också? Eller enkom effekter? Allt som inte räknas som instrument utan att bli allt för knepig och filosofisk, Redigerat 22 februari 2014 av rainydays
evilrocker Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 echoboy decapitator ssl channel waves massey deesser L1
evilrocker Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 sonnox kompressor och inflator Kan du inte räkna?
drloop (oregistrerad) Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 Kan du inte räkna? Allt han behöver plus rena kallingar, tandborste och tandkräm. 😉
drloop (oregistrerad) Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 SSL channel strip SSL Bus Compressor Lexicon reverb En harmonizer plug a la Eventide Roland tape delay
Demonproducenten Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Kan du inte räkna? kom inte längre juh... sen tog dom slut
evilrocker Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 kom inte längre juh... sen tog dom slut Haha okej 🙂
joachime Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 En kompressor, en eq, ett delay, en modulerande effekt och ett reverb. Plus en dist. Det blir sex.
VayzeriA Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 * Trident A Range EQ- Finns nog inget skönare för bas/gitarrer. * Ozone Izotope Exciter. Varmare och bredare kan det inte bli. * REQ 4- Pricksäker EQ för det flesta inspelningar. * Reverence Reverb - Skulle vilja skriva AudioEase men men det fick bli REV. ist. * Ozone Izotope Dynamics- Try it, You might like it ! =) 1
VayzeriA Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 JUst ja...som bonus blir det en plug från Aura PLug... RED SKULL! HÅLIHÄL va vasst dist! Kanon för det mesta inom rock/metal !
mickestrang Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Sonnox EQ Sonnox Dynamics Trueverb Isotope Ozone 5 Plug & Mix California Tone
drloop (oregistrerad) Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 En kompressor, en eq, ett delay, en modulerande effekt och ett reverb. Plus en dist. Det blir sex. Där satt den....
Mathias Sääf Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Waves REQ6 Sonalksis Compressor Softube Tsar-1 Reverb Logic Clip distortion Logic Tape Delay
Kilomi Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Waves C6 Waves CLA-2A Waves L2 Ultramaximizer Antares Autotune EFX Waves Renaissance DeEsser motivering: Jag använder dom mest. 😉
JohnRick Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 (redigerat) Effekter: Altiverb (bästa rummen på marknaden, med Zappas studio, Teldex, Edison osv) Waves H-Delay Processorer: Fabfilter Pro-Q (fruktansvärt lättrattat, precist, överskådligt och låter bra) Elysia mPressor (allt inkl sidechain, GR tak och löjligt låg attack - mumma för trummor och sång) Soundtoys Decapitator (gör sig bra på bas) Redigerat 24 februari 2014 av JohnRick
rundgång Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Om ni skulle tvingas begränsa er till att enbart använda fem effektpluggar. Vilka skulle det då bli? Motivera gärna varför ni väljer just dem! bra tråd för en nybörjare som mig 🙂
Peter Roos Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 (redigerat) 1. UAD 1176 kompressor/limiter (UAD-mjukvara) - funkar på allt, t.o.m. trum-bussar. 2. Pulteq Pro Eq (UAD-mjukvara) - jättefin analog eq, när man lärt sig hur den funkar, lite speciellt gjord. 3. Massey L2007 Mastering Limiter- fantastisk limiter, enkelt uppbyggd med Threshold, Volym och fyra fasta Release-tider och en Mode-knapp. "The modes alter the behavior of the envelope detector. There's a complex set of parameters that go into the algorithm and this packages them up into an easy-to-use control. The audio material and the degree of limiting will affect how audible this settting is. If you're only shaving a couple of dB off, this setting is not going to matter much at all." Finns inte som VST/Audiosuite-plugg ännu, men stöd för vissa andra av hans pluggar finns till Audiosuite och VST 2.4. Alla pluggar var från början enbart till Pro Tools. 4. Izotope Ozone 5 5. Logics Space Designer Om man nu måste välja något reverb som låter "hyfsat" i mjukvaruform så är det väl Space Designer eller UAD:s Realverb man är tvungen att ta med, av de jag har testat i mjukvaruform. De bästa reverben jag har ägt/hört i hårdvaruform är Lexicon, TC Electronic (M-One) och det bästa delayen var från Alesis: Microverb 4, lät super-analogt. Finns säkert andra som klår dem också. Redigerat 24 februari 2014 av Sleap 1
Razamanaz Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 eq kompressor impuls respons bandekosim studer j37 jag gillar waves!!!!
van Caine Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Waves Q10 Waves C1 Compressor Waves C1 Gate Altiverb Steinberg Externalizer. Vill minnas det var så den hette i vart fall, har den på snabbkommando, den sänder ut signaler externt och mottar dem igen tidskorrigerat! I stort sett den enda användbara pluggen i hela Nuendos/Cubase medföljande arsenal...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.