Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tjena, har ett tag nu haft ett mixerbord där jag kopplat in mina digitala trummor för att kunna koppla in dem i ett par högtalare. Nu vill jag även kunna koppla in datorn i samma bord men har stött på lite problem.

Mixerbordet ser ut såhär: https://www.google.s...er.html;700;694

Och jag har kopplat en aux -rcax2 kabel till den övre röd-vit ingången. Av någon anledning blir ljudet extremt lågt och dovt hur jag än gör, vore tacksam om någon med mer erfarenhet kunde förklara!

Det ser ju ut som om du kopplat in det i en utgång om jag fick rätt bild skickad. De två jacken precis under är en ingång, så testa att flytta kablarna en våning ned ba!

Postat

ljudet från datorn kopplar du till 2T RTN

sen använder du volymkontrollen där under+att du ska trycka in knappen till to main om du har kopplat högtalarna till main out

rec out på mixern ska kopplas till input på ljudkortet om du vill spela in något till datorn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.