Jump to content
Annons

FTP server någon?


hegobald

Recommended Posts

En fundering.. Här i den del av forumet där vi har möjlighet att dela med oss av våra musikalster så råkar jag (och fler med mig) väldigt ofta på problem med nedladdning av låtar..

Fundering? Kan inte IDG stötta och hjälpa med en egen FTP server för detta ändamål?

Blir så less på alla dessa www.soundclick.com , geocities.com etc.. Ofta funkar det inte och ofta är det pissig bandbredd etc.. Soundklick t.ex ändrar ju bandbredden på lagrade filer och tusan vet vad som görs mer med dessa filer.. 😉

Om en FTP server sätts upp i t.ex IDGs regi så skulle det kännas mer säkert att delge sina filer också.. Och stabilare förbindelse också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En fundering.. Här i den del av forumet där vi har möjlighet att dela med oss av våra musikalster så råkar jag (och fler med mig) väldigt ofta på problem med nedladdning av låtar..

Fundering? Kan inte IDG stötta och hjälpa med en egen FTP server för detta ändamål?

Blir så less på alla dessa www.soundclick.com , geocities.com etc.. Ofta funkar det inte och ofta är det pissig bandbredd etc..  Soundklick t.ex ändrar ju bandbredden på lagrade filer och tusan vet vad som görs mer med dessa filer.. 😲

Om en FTP server sätts upp i t.ex IDGs regi så skulle det kännas mer säkert att delge sina filer också.. Och stabilare förbindelse också..

Håller med om att Soundclick m.fl. suger stortiders. Men vad menar du med att de "ändrar bandbredden på lagrade filer"?? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att Soundclick m.fl. suger stortiders. Men vad menar du med att de "ändrar bandbredden på lagrade filer"?? 😲

Om du sparar en t.ex 256 Kbit/S MP3 fil på Soundclicks server så konverteras den automatiskt ner till 128 Kbit/S, såvida inte den som laddar upp filen är VIP förståss.. Hm..

I övrigt rekomenderar jag alla att gå över till OGG 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lägger alltid upp mina låtar på min polares webserver.

Han har som prioritet att stödja musiker som vill använda webservern till att uploada sina låtar för t.ex. feedback osv.

Här är sidan: Supraservers

Uppkopplingen är 10/10 och server är i princip aldrig nere. Den stödjer PHP och Mysq, för mer information besök sidan ovan och skicka ett meddelande till admin om du är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte var i problemen med SoundClick ligger...

Har bara utmärkta erfarenheter...

Snyggt upplägg.

Kalasbra SiteEdit.

Snabb upload.

Bra features vad gäller listor, försäljning mm...

Outstanding support, oftast inom ett dygn är antingen problemet

löst eller så har man svar alt motfråga..

Men så pratar jag bara utifrån VIP Artis...

Hur det funkar för ICKE betalande vet jag

faktiskt inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

I övrigt rekomenderar jag alla att gå över till OGG 😆

Ingen idé, ogg is out. 😎

Bättre och billigare (kanske - vi vet ju inte ännu hur det blir med den saken...), visst,

men konsumenterna har sagt sitt; ogg är ljudformatens betamax.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen idé, ogg is out. 🙂

Bättre och billigare (kanske - vi vet ju inte ännu hur det blir med den saken...), visst,

men konsumenterna har sagt sitt; ogg är ljudformatens betamax.

Dumb Dan:

Hmm.. Varför skulle OGG var ute? Det har ju knappt kommit i gång, och har bättre förutsättningar än MP3.. Samt att det låter rent musikaliskt bättre än motvarande MP3.

Sen så har ju OGG stöd för upp till 255 kanaler ljud vilket jag kan se en enorm potential för om man t.ex vill skicka över en hel mix till en polare för snabba referenser/remixer. Sen har vi ju framtida SACD ljud att se fram emot och där funkar ju inte MP3 nåt vidare.. Sen är MP3 ett format som i sig inte är fritt heller..

Jag ser snarare en trend att OGG kommer mer och mer.. Nya modeller av "mp3" spelare börjar ha stöd för OGG också..

Ha en trevlig lördagkväll nu och skål på er!

Ps. Gillade ditt reportage om motown-stämmor 😉

ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...