Jump to content
Annons

Koppla från synth MIDI OUT till dator MIDI IN med M-Audio Deltaphile 2496?

Recommended Posts

Bondra (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag lyckas inte koppla mitt Yamaha XF6 keyboard (MIDI OUT) till mitt ljudkort (M-Audio Deltaphile 2496) MIDI IN och få någon midi data till Studio One (min DAW). Under inställningarna i Studio One har jag skapat ett instrument med inställningarna: Receive from: Yamaha MOTIF XF6-1 Send to: None. Har även satt MIDI Channels: All och enablat Send MIDI Clock, Use MIDI Clock Start och Send MIDI Timecode.

Någon som har några fundamentala saker jag kanske missat som jag borde dubbelkolla?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Om du vill att midisignalen ska gå via ljudkortet ska du välja det, inte Yamaha¨n,

som input.

Antar att du kopplat in keyboardet med USB och därför "ser" datorn det den vägen också.

Borde dock fungera genom USB också, så jag gissar att det ska ställas in något i yamaha¨n

för att det ska lira genom USB.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.