Jump to content
Annons

Fade Out som låtslut, inne/ute idag?


Signia

Recommended Posts

Längesen man hörde nån låt som använde mer eller mindre klassiskt fade-out i slutet.

Hur inne/ute är fade out som slut på en låt idag? Vad tycker folket? Skulle ni rygga vid tanken på fade out?

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet att jag blivit besviken ibland när jag hört moderna låtar avslutas med en fade out.

Jag vet inte varför det blev en trend en gång i tiden? Är det kopplat till radio på något sätt?

Visst det kan väl passa vissa låtar, men generellt gillar jag inte det. Lägg lite möda på ett bra avslut istället. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det väl lite sleazy med fade out.. Spelar man live blir det lite konstigt också,

då får man liksom hitta på ett slut iaf !

Men på något sätt är det rätt gött ändå med fade 🙂

Men hur vanligt är det idag, någon som vet?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det väl så att i radio så spelas sällan en låt helt färdig. Det blir allt för ofta en övergång med prat eller in i en ny låt. Med andra ord hör man nästan aldrig om det är en fade eller ett "riktigt" slut på låten. Själv tycker jag om att ha ett slut på låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker - eller åtminstone tyckte - jag att fade out var nåt man ofta använde när man fått till en refräng som var o-stoppbar liksom. Som vara ville rulla på av sig själv.

Tycker man får till det ibland nu med, men i nutid ska man liksom försöka 'bryta' det där, och måsta platta ner det till ett avslut. Känns så keff ibland.

Andra refränger, som förvisso kan vara kanon men ändå inte ha den där o-stoppbara feelingen, då är kan ett snyggt slut nästan göra halva grejen.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker - eller åtminstone tyckte - jag att fade out var nåt man ofta använde när man fått till en refräng som var o-stoppbar liksom. Som vara ville rulla på av sig själv.

Det är nog precis varför jag får ett litet leende på läpparna när jag tänker på fade-out, det var antagligen några ordentliga hittar som haft detta även om jag inte kan räkna upp några på raken, kan du, ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar Fade Out i hitlåtar! Tycker det kan ge en riktigt härlig effekt. Ofta gillar jag det på låtar som har vart ganska "in your face", för när det fadear ut så får man lite tid att lugna ner hjärnan och öronen inför nästa låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...