Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I Cubase så finns det en en funktion som jobbar i High performance läget i Vindows 7.

Det ska tydligen optimera audiohanteingen.

Vad säger ni om det?

Annons
Postat

Den bör man väl absolut använda om jag kommer ihåg det hela rätt. Audiohanteringen riskerar att bli instabil om datorn får för sig att spara energi, kommer inte ihåg detaljerna, men det står väl i manualen? Tror det är viktigare i inspelning än mixning, skulle datorn gå ner under mixning är de "råa" ljudfilerna intakta trots allt.

Postat

Jag har ju configurerat Win7 så den inte ska energispara osv.

Ska man ändå låta cubase köras i de läget

Postat (redigerat)

Du behöver inte konfigurera W7 för detta, faktum att det kan vara bra att inte göra det.

Då sparar datorn energi och skärmsläckaren går på de gånger du inte kör Cubase.

När du aktiverar PowerScheme i Cubase så "bossar "Cubase över energi-inställningarna

men endast när Cubase körs. Annars är det energiinställningarna i W7 som gäller.

Redigerat av laban1
Postat

ja ha då har jag dubbelt upp då.

Känns också som 7.5 är stabilare än 6.5

Postat

Nuförtiden brukar jag bara ändra så bakgrundtjänster i Windows har högre prioritet men gör det mest av slentrian.. tror inte det har så stor inverkan på en modern dator idag som det hade för 10 år sen när minsta vindpust från ett öppet fönster kunde få sequencern att svaja till om inte detta var gjort..

Postat

Hmmm näe det verkar också beror på på vilket ljudkort och drivrutiner man har.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.