Jump to content
Annons

Country säljbart..?

Recommended Posts

Bubblicious (oregistrerad)
Postat

Slänger ut allmänn fråga om country är gångbart att sälja om det går hur göra bäst..? Är det bara via förlag..?

Kan det vara annorlunda i andra genrer..?

Annons
Postat (redigerat)

Aha, du kör oxå med Variax.

Jag antar att en bra låt går att sälja. När det gäller country så har jag fått för mig att lyriken är mycket viktig.

Förlag verkar vara en lämplig väg. Själv har jag blivit tillfrågad, men inte nappat. Det jag hört andra tipsa om är att du letar förlag med liknande inriktning (kanske dansband).

Redigerat av Erik dP
Postat

Tack Erik!

Varit och vänt i dansbandsträsket men där var det viss åtgång men då skulle de inte låta country...

Det är snarare om det går att få in det hör eller om man ska testa i andra länder..?

Postat

Är väl Nashville eller LA som gäller för att sälja låtarna. Som vanligt kontakter först gärna via agent eller advokat till rätt förlag bolag eller artist är min lilla gissning.

Postat

Country är ju en sån bred genre med all möjlig sorts publik. Men visst är det säljbart, det finns ju trots allt en hel liten industri kring det. Fast det innebär ju också tuff konkurrens. Men en bra låt är ju alltid en bra låt när allt kommer kring.

Tänker du främst på att sälja låtar eller dig själv som artist?

Postat

Tänkte mig att sälja...

Jag är inte intressant som artist.

Känns som stilen är något de flesta inte sysslat med.

Mördande konkurrens hittar man inom de flesta områdena i musikvärlden...

Postat

Har läst kommunikativ engelska med litteratur så jag ser att vi som inte är amerikaner och specifikt från söder, måste lägga ner stor möda på dem. Viktigt att få till en historia som många kan spegla sig i.

Det går att fixa på svenska men jag satsar på howdy- hihaw engelska direkt. Tror Erik understryker vikten med att texterna är prio ett och jag håller med till fullo!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.